سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیابی به اقتصاد پویا از جاده اقتصاد مقاومتی

یک کارشناس اقتصادی گفت: در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید ابتدا کیفیت تولید داخلی را افزایش داده تا بتوانیم در کنار افزایش سودآوری با کشورهای دیگر وارد عرصه رقابت شویم.

غلامرضا بیات کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مشکل اصلی اقتصاد کشور ما، تنها مخالفت های خارجی نیست  بلکه ما می‌توانیم با تکیه بر نیروی انسانی و امکانات بومی و تصمیم گیری‌های درست مدیریتی منافع اقتصادی کشور را تامین کنیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه مدیران دولتی ما فاقد تجربه لازم هستند و از تولید داخلی به درستی حمایت نمی‌کنند و حمایت از تولیدات داخلی باید در عمل اتفاق بیفتد نه اینکه در حد دستورالعمل
و قانون بماند.

بیات تاکید کرد: در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید ابتدا کیفیت تولید داخلی را افزایش داده تا دراثر افزایش سود دهی و ارتقای محصول تولیدی بتوانیم با کشورهای دیگر وارد عرصه رقابت شویم.

وی اذعان داشت: از سه آیتم مهم قیمت،کیفیت و زمان در تولید محصولات فقط قیمت مورد توجه مسئولین است. متاسفانه در مناقصه‌ها با توجه به کمترین قیمت ارائه شده و بدون توجه به کیفیت محصولات و زمان تحویل تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات سیاست‌های کلان جامعه،بیان کرد: ما توان و دانش تولید را در داخل کشور داریم به شرطی که دولت دروازه‌ها را به روی تولیدکنندگان داخلی باز کند، ایران می تواند ظرف چند سال آینده در بازارهای جهانی رقابت داشته باشد.

کارشناس اقتصادی در پایان اشاره کرد: مهمترین اصل در پیشرفت اقتصادی،ایجاد تعامل جهانی است و دولتمردان باید بکوشند دراین راستا از صنعتگران،اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی کشورهای جهان برای دیدن پتانسیل‌های بالقوه تولیدات داخلی،دعوت به عمل بیاورند تا آنها با دیدن امکانات،  هراسی به گسترش هرچه بیشتر روابط  با دنیا نداشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.