سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

برخی مسؤولان اراده برخورد با حقوق های بالای میلیونی را ندارند/ فاصله قانونی بین کمترین و بیشترین حقوق چقدر است؟

حقوق بالاترین مقامات با افرادی که تازه استخدام شده‌اند نباید بیشتر از هفت برابر فاصله داشته باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طبق قانون فاصله بین کمترین و بیشترین حقوق 7 برابر است و مسؤولان اجرایی اراده مناسبی برای جلوگیری و کنترل این مسأله ندارند.

فرهنگی در خصوص فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی، با بیان اینکه در قانون برای فاصله بین حداکثر و حداقل حقوق هفت برابر ذکر شده است، اظهار داشت: با توجه به این مسأله حقوق بالاترین مقامات با افرادی که تازه استخدام شده‌اند نباید بیشتر از هفت برابر فاصله داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر افزود: اما با وجود این، برخی موسسات با توجه به اینکه منابع آنان دولتی بوده به خودشان اجازه می‌دهند درآمدهایی را برای خودشان تعیین کنند و متأسفانه در مسؤولان اجرایی اراده مناسبی برای جلوگیری و کنترل بی‌رویه این مسأله وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در قانون مدیریت کشوری به صراحت ذکر شده و اخیرا مجلس قوانینی وضع کرد که آن را هم محدود کرد، اظهار داشت: از مسؤولان اجرایی انتظار می‌رود تیمی تشکیل داده و به‌طور جدی موضوع را بررسی و جلوگیری کنند و همچنین مجلس دهم نیز باید نسبت به ابن موضوع حساسیت ویژه‌ای نشان دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهادهای دولتی و شبه‌دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی باید تابع یک ضابطه باشند و اینکه به نام قشر ضعیف و آسیب‌پذیر و به کام قشرهای خاص که عادت هم کرده‌اند به این قبیل استفاده‌ها نباشد، البته موسسات دولتی و نهادهای غیردولتی باید از این موضوع مراقبت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.