سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

براي نخستين بار در 30 سال گذشته در شهرستان لالي

براي نخستين بار در 30 سال گذشته در شهرستان لالي ركورد خريد تضميني گندم در شهرستان لالي شكسته شد و براي اولين بار گندم دوروم از كشاورزان خريداري شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير جهاد كشاورزي شهرستان لالي گفت: در سال زراعي 95-94 ميزان گندم خريداري شده تا كنون 6 هزار و 500 تن بوده و پيش بيني مي شود اين رقم به 7 هزار تن برسد كه اين ميزان در 30 سال گذشته  بي سابقه بوده و نسبت به حداكثر ميزان خريد در سال هاي گذشته بيش از60درصد افزايش داشته است.

رقيه سلطاني اظهار داشت: در سال زراعي 95-94 عليرغم عدم بارندگي 50روزه در زمستان و وقوع طوفان و تگرگ در فروردين ماه 95 از 7 هزار و يكصد هكتار مزارع گندم برداشت شده تا كنون 4 هزار و 750  تن گندم نان و 1 هزار و 750 تن گندم دوروم خريداري شده است.

وي افزود: امسال براي اولين بار در شهرستان لالي گندم دوروم از كشاورزان خريداري شد.

سلطاني خاطرنشان کرد: كاربرد بذر اصلاح شده، تغذيه مناسب با كود پايه و سرك، تهيه مناسب زمين، رعايت تاريخ كشت و مبارزه به موقع با آفات از عوامل مؤثر بر افزايش عملكرد در واحد سطح مزارع بوده است.

وي بیان داشت: در سال زراعي 95-94 سطح كشت گندم 9500 هكتار بود  كه به دليل عدم بارندگي و وقوع طوفان و تگرگ 7100 هكتار آن  قابل برداشت بوده است.

مدير جهادكشاورزي شهرستان لالي اذعان کرد: بيش ترين آمار خريد گندم در سال هاي گذشته در شهرستان لالي 4 هزار و 300 تن بوده  كه در سال جاري پيش بيني مي شود اين رقم بيش از 60 درصد افزايش يابد و به 7 هزار  تن برسد.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.