سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری؛

«اقتصاد مقاومتی» معناي ديگر «استقلال مقاومتی»

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت : جامعه‌ی قائم، جامعه‌ای است که زنده، دارای تحرک و دارای نشاط است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، آیت‌الله حسینی خراسانی در همایش «اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث»افزود:شاهرگ عزت و استقلال و شرافت و قیام و پویایی یک کشور، اقتصاد آن کشور است.

وی با بیان این‌که واژه اقتصاد به معنای مصطلح امروزی در متون کهن اسلامی به چشم نمی‌خورد، گفت: مفهوم کهن اصطلاح اقتصاد در لغت، کتاب و سنت تحت مفهوم اعتدال، میانه‌روی و توسّط آمده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی ادعا می‌کنند که واژه اقتصاد مقاومتی دارای پیشینه تاریخی است در حالی که مبدع و خالق آن مقام معظم رهبری بوده‌اند و این کار یک سرقت و خیانت علمی شمرده می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه «اقتصاد مقاومتی» را معناي ديگر «استقلال مقاومتی» خواند و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را به استقلال اقتصادی معنا کرده و در عمل پیاده کنیم، جلوی بسیاری از برداشت‌های اشتباه و سوء‌برداشت‌های غرض‌مند را گرفته‌ایم.

آیت‌الله حسینی خراسانی با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون این‌که «اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است» افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای بستن دروازه واردات و صادرات نیست، بلکه به این معناست که ما از خارج کشور غافل نیستیم و با آن داد و ستد داریم اما نه به گونه‌ای که به آن وابسته باشیم.

وی تصریح کرد: عمده نارسایی‌ها، نابسامانی‌ها، معضلات و مشکلات اجتماعی یا از ناحیه فقر مفرط است، یا از ناحیه غنای مفرط.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفهوم آیه «وَلاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ قِيَاماً...» و با بیان این‌که جامعه‌ی قائم، جامعه‌ای است که زنده، دارای تحرک و دارای نشاط است، اظهار کرد: شاهرگ عزت و استقلال و شرافت و قیام و پویایی یک کشور، اقتصاد آن کشور است.

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به آمار تأسف‌بار کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کشور و فاجعه خواندن آن گفت: همه‌ این آمار از وضعیت نامطلوب اقتصادی نشأت نمی‌گیرد، اما باید به نقش مؤثر اقتصاد در بروز چنین معضلاتی توجه جدی کرد.

وی بر فعالسازی اقتصاد، تقویت کمی و کیفی تولید داخلی، مبارزه با بیکاری و فعال‌سازی نیروی انسانی کشور، مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته در کشور، تقویت بنگاه‌های تولیدی و امنیت شغلی و سرما‌یه‌گذاری در کشور اشاراتی داشت.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.