سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تأکید کرد

زنان سرپرست 2 میلیون 500 هزار خانواده هستند/طلاق با آموزش‌های قبل از ازدواج کاهش می‌یابد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار خانواده سرپرست زن در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله مسعودی فرید ظهر امروز در همایش ملی آسیب‌شناسی طلاق، اظهار داشت: خانواده همانند سیستم درون داد و بیرون داد بوده که این سیستم به معنای واقعی پیوند است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییری که در زندگی بشریت به وجود آمده است باید اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم خانواده‌ها را از آسیب‌های مختلف که مانع از رسیدن به الگوی اسلامی هستند مصون داریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: باید بتوانیم با تمرکز بر روی خانواده‌ها یک محیط حمایت‌گر برای اعضای خانواده‌ها به وجود آوریم تا اعضای خانواده بتوانند تاثیرگذاری مثبت و مهم را در جامعه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تغییر زندگی بشری نظام کنونی کشور باید بتواند تغییرات به وجود آمده را کنترل کند و این امر با ایجاد عدالت اجتماعی، آموزشی و عدالت سلامت در جامعه به وجود خواهد آمد.

فرید بیان کرد: ضرورت دارد برای ایجاد خانواده سالم و توانند برنامه‌های تدوین و برنامه‌ریزی کنیم که خانواده محور باشد، به همین منظور لازم است نسبت به توانمندسازی خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی اجتماعی در بین خانواده‌های ایرانی، تصریح کرد: در خانواده‌ها باید آموزش‌های مهارتی اجتماعی ارائه شود تا بتوانیم جامعه سالم داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش قبل از ازدواج برای فرزندان توسط والدین، گفت: آموزش قبل از ازدواج برای فرزندان می‌تواند منجر به کاهش طلاق در جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب در جامعه ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار خانواده سرپرست زن در کشور وجود دارد.

فرید با اشاره به افزایش خانواده‌های تک والد در کشور گفت: باید رویکرد همه جانبه به خانواده‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید از نظر اقتصادی خانواده های آسیب پذیر را احیاء کرد
یا علی