سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تهیه تقویم فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حدود ۶۰۰ مسجد در این استان وجود دارد که در تلاش برای تهیه تقویم فرهنگی این مکان ها هستیم.

 
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت ‌الاسلام حمید برازش گفت: با توجه به اینکه به نقشه فرهنگی استان کمتر توجهی صورت می گیرد، در تلاش برای این نقشه هستیم.
 وی با بیان اینکه حدود 600 مسجد در این استان وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون مشخصات و ویژگی های این مساجد تهیه نشده، در تلاش برای تهیه تقویم فرهنگی این مکان ها هستیم.  
برازش، عنوان کرد: جمع آوری مشخصات و تهیه تقویم فرهنگی مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند 800 میلیون ریال اعتبار است.
 این مسئول فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: برای مناسبت ‌های مختلف دینی و مذهبی ۸۰۰ مبلغ دینی به نقاط مختلف اعزام می شوند که در محروم ترین روستاهای استان برنامه ‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی را اجرا می ‌کنند.
 وی با بیان اینکه ۲۰۵ مرکز قرآنی شهری و ۱۳۰ مرکز قرآنی روستایی در استان وجود دارد، افزود: 600 مسجد در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شناسنامه ‌دار کردن مساجد دیگر برنامه تبلیغات اسلامی در سال آینده است. 
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: بالغ بر یک هزار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در استان هستند که تشکیل شورای هیئت مداحان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۸ موسسه قرآنی فعال در استان فعالیت دارند، ادامه داد: این موسسات در حوزه ‌های روان‌ خوانی، روخوانی، تربیت مربی و سایر حوزه ‌های قرآنی فعالیت می‌ کنند و طرح آموزش ۱۰ جزء قرآن برای ۱۰۰ حافظ قرآنی، سال آینده اجرا می ‌شود.  
برازش، تعداد کانون‌ های فرهنگی تحت حمایت تبلیغات اسلامی را ۲۲ کانون دانست و افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در استان فعال هستند که شناسنامه‌ دار کردن این هیئت‌ ها از برنامه‌ های تبلیغات اسلامی استان در سال ۹۵ است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بالغ بر ۱۵۰ روحانی در حوزه دینی در اعیاد و مناسبت‌ های ملی و مذهبی تلاش می ‌کنند؛ ضمن اینکه تعداد ۳۵ روحانی مستقر در استان مشغول فعالیت هستند که امسال تعداد روحانیون مستقر استان به ۵۰ نفر افزایش یافت.
 
   انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.