سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه 90 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: در ایران، سالانه 90 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، دکتر محمدرضا قوام نصیری در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی سرطان در بیمارستان رضوی با تاکید بر رشد سریع سرطان در ایران افزود: 50 درصد از بیماران مبتلا به سرطان فوت می‌کنند و این در حالی است که دراین زمینه مشکلات زیادی از جمله موضوعات تشخیصی، درمانی و پیگیری بیماران پس از تشخیص وجود دارد.

وی با اشاره به جلوگیری از رشد و شیوع سرطان ها با تشخیص به موقع، گفت: با تشخیص زودرس غربالگری و درمان به موقع، میزان مرگ و میر این بیماری را می توان کاهش داد و اگر سرطان های شایع نظیر سرطان پستان و سرطان هایی مانند روده بزرگ و پروستات که افراد کمتری را درگیر می کنند، به موقع تشخیص داده شوند، قابل درمان خواهند بود.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با اشاره به تأسیس کمیته جامع ملی سرطان افزود: بعد از پیگیری های انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران طی سه سال گذشته با دستور وزارت بهداشت این کمیته در سال گذشته تاسیس شد که افزایش عمر بیماران سرطانی یکی از نکات مدنظر آن است.

دکتر قوام نصیری گفت: کمیته ملی جامع سرطان کشور با هدف جلوگیری و شناسایی به موقع این بیماری و مدیریت مناسب تشکیل شد. در این کمیته اساتید و فرهیختگانی که مسئولیت اجرایی و سوابق علمی دارند جهت رفع معضلات سرطان تلاش می کنند. دکتر ملک زاده یکی از متخصصان گوارش که در بیمارستان شریعتی مشغول به کار هستند دبیر کمیته جامع ملی سرطان شدند.

این انکولوژیست با اشاره به اینکه سازمان های بین‌المللی در هر کشور از امکانات و اطلاعات خود برای درمان بیماران سرطانی استفاده می کنند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم دستگاه های مربوط به درمان سرطان را به‌روزرسانی کنیم تا درمان های تکمیلی ممکن شود.

دکتر قوام نصیری به عضویت ایران در یکی از بزرگ‌ترین سازمان های علمی سرطان اشاره و تصریح کرد: ایران در این سازمان به‌عنوان نماینده آسیا فعال بوده و پنج درجه علمی نیز دریافت کرده است.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در خصوص تأثیر ارتباطات خارجی و درمان‌های سرطان گفت: مسئولان سازمان‌های مختلف در این کنگره شرکت دارند که قطعا این ارتباطات می‌تواند موجب بهبود وضع بیماران در داخل کشور شود.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.