سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جمهور افغانستان عنوان کرد؛

حکومت آب‎های افغانستان را مهار خواهد کرد

محمداشرف غنی گفت: آب‌‎های افغانستان در مطابقت با قوانین بین‌المللی نظام آب تنظیم خواهد شد و حکومت با مدیریت سالم آن را مهار خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با انتشارخبری اعلام کرد آقای غنی موضوع تنظیم آب‌های کشور را در دیدار با تیم تخنیکی بخش آب وزارت انرژی و آب مورد بررسی قرار داده است.

نخست تیم تخنیکی بخش آب وزارت انرژی و آب، گزارش خود را از چگونگی مطالعات روی کناره های حوزه دریایی هریرود به غنی ارائه کرده است.

غنی نیز از تحقیقات و مطالعات انجام شده روی آب‌های حوزه دریایی هریرود استقبال کرده و به وزارت انرژی و آب دستور داده که روی حوزه دریایی هیرمند نیز تحقیقات همه جانبه انجام دهند.

وی بیان داشت که تقسیمات آب‌های افغانستان در گذشته بصورت سنتی انجام می‌گردید؛ اما از این پس آب‌های کشور در مطابقت با قوانین بین‌المللی نظام آب تنظیم خواهد شد.

غنی با بیان این مطلب که روی گزارش مطالعات آب‌های کشور در جلسه کابینه نیز بحث خواهد شد گفت: حکومت تلاش می‌کند تا با مدیریت سالم، آب‌های افغانستان مهار کرده و از آن در بخش‌های زراعت و تولید انرژی استفاده مناسب صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بخاطر اهمیت مطالعات روی آب‌های افغانستان، در بخش استخدام مشاورین تخنیکی آب، امکانات لازم به دسترس وزارت انرژی و آب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.