سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت 7 هزار مورد سقط جنین در 2 سال گذشته/20 درصد بارداری‌ها به سقط جنین می‌انجامد

آمارهای به ثبت رسیده میزان سقط جنین در کشور حاکی از آن است که هم اکنون 15 الی 20 درصد بارداری‌ها به سقط می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دومین کنگره سلامت باروری و نخستین کنگره بین‌المللی تولیدمثل که امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، با اشاره به آمار تکان‌ دهنده سقط جنین در کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده متأسفانه 6 الی7 هزار مورد سقط جنین طی دو سال گذشته در پزشکی قانونی به ثبت رسیده و این در حالی است که این آمار تنها شامل مواردی است که  ثبت رسمی شده‌اند و سقط جنین‌هایی که گزارش‌ نشده‌اند نیز کم نیستند.

وی تأکید کرد: برخی آمارها حاکی از آن است که هم اکنون 15 الی 20 درصد باروری‌ها به سقط جنین می‌انجامند، موضوعی که در تمام دنیا به هیچ عنوان از نظر اخلاق پزشکی مورد تأیید نیست. از سوی دیگر طبق اطلاعات جهانی 99 درصد باروری‌های خطرناک در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد که خطرات جسمی و روحی شدیدی را به همراه می‌آورد. تشخیص جنسیت یکی دیگر از موازین مهم اخلاقی است که شامل تعیین جنسیت جنین نیز می‌شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه مباحث اخلاقی در باروری زنان به طور جدی نیازمند بررسی است یکی از این موارد موضوع مربوط به انجماد جنین و پیوند رحم است که نمونه بارز آن تولد نوزاد در یکی از کشورها از نخستین عمل پیوند رحم است.

وی ادامه داد: مسئله انجماد جنین از این نظر حائز اهمیت است که باید مسائل قضایی و شرعی نیز در این مورد بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا موضوع استفاده از جنین منجمد بعد از مرگ والدین جای بحث و سوال دارد. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به ضرورت توجه مسئولان و خانواده‌ها نسبت به سلامت باروری اظهار داشت: هم اکنون 5.5 میلیون نفر در سنین بالای 65 سال در کشور قرار دارند در حالی که طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، ایران یکی از کشورهایی است که پدیده پیری در آن بیشتر به چشم می‌خورد اما از سوی دیگر آمارهای امید به زندگی قبل و بعد از انقلاب نشان می‌دهد افزایش این رقم از 54 سال به بالای 74 سالگی می‌تواند گامی مؤثر در اجرای برنامه‌های تشویقی برای فرزندآوری بیشتر شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.