سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

طرحهای پژوهشی از اولویت انجمن آثارو مفاخر فرهنگی

قائم مقام انجمن آثار و مفاخر کشور گفت: اجرای طرحهای پژوهشی مرتبط با فرهنگ ایران و اسلام از اولویت های این انجمن است.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسین شاکری افزود: فعالیت های علمی پژوهشی در حوزه فرهنگ و آثار شخصیت های فرهنگی به تقویت مبانی فرهنگی و نیز معرفی پیشینه غنی فرهنگی کشور کمک خواهد کرد.
وی به برگزاری بزرگداشت مفاخر فرهنگی کشور ابعاد مختلف فرهنگی، علمی و دینی اشاره کرد و افزود: انتشار آثار فاخر چهره های ماندگار کشور از گذشته و معاصر از دیگر برنامه های کاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است که تاکنون اقدام های خوبی در این عرصه انجام گرفته است.
وی شناسایی و شناساندن مشاهیر و مفاخر کشور را از دیگر برنامه های انجمن آثار و مفاخر کشور دانست و افزود: بزرگداشت منزلت علمی و فرهنگی بیش از 150 نفر از مفاخر کشور تاکنون برگزار شد و هر ماه یک آیین یادمان مفاخر فرهنگی در تهران برگزار می شود.
شاکری تصریح کرد: سوق دادن برنامه های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به استانها و برگزاری یادمان شخصیت ها و مفاخر به صورت ملی در هر منطقه در اولویت این انجمن قرار دارد.
وی تصریح کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برای برگزاری باشکوه بزرگداشت مقام معنوی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی که از بزرگان حوزه و مجاهدان انقلابی بود، آمادگی دارد.
شاکری برگزاری دومین نشست انجمن آثار مفاخر کهگیلویه وبویراحمد را بیانگر فعالیت این انجمن دانست و افزود: اگر چه انجمن آثارو مفاخر فرهنگی بودجه مشخصی ندارد اما متناسب با برنامه انجمن ها از طریق کمک های برنامه ای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از آنها نیز حمایت خواهد شد.
قائم مقام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور تصریح کرد: ایجاد نمایندگی انجمن آثار و مفاخز فرهنگی به لحاظ نقش تاثیرگذار فرهنگی و علمی این انجمن در برخی کشورها مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در سال 1303 به عنوان قدیمی ترین نهاد فرهنگی کشور تاسیس شده است.
 
انتهای پیام /ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.