سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین‌بار در شرق کشور؛

برگزاري نمايشگاه موتورسيكلت هاي قديمي در تربت حيدريه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از افتتاح نمایشگاه موتورسیکلت‌های قدیمی برای نخستین‌بار در شرق کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، هادی شریفان گفت: نخستین نمایشگاه موتورسیکلت‌های قدیمی در شرق کشور با حدود 30 موتور سیکلت قدیمی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: درهفته میراث فرهنگی 15 برنامه به صورت متنوع اجرا می‌شود که شامل کوهپیمایی، طبیعت‌گردی، برگزاری انجمن نخبگان و برگزاری نخستین نمایشگاه موتورسیکلت‌های قدیمی در شرق کشور است که با همکاری آقای کوهستانی حدود 30 موتور سیکلت به نمایش گذاشته می‌شود .

شریفان افزود: شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) 29 اردیبهشت را روز جهانی موزه اعلام و به این مناسبت مراسم بزرگداشتی را برپا می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع روز جهانی موزه در سال 2016 "موزه و چشم‌انداز فرهنگی" خواهد بود؛ به همین منظور مقرر است در مجمع عمومی ایکوم موزه و ظرفیت‌های آن بحث و بررسی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه افزود: هرموزه با توجه به چشم‌انداز خاص خود، از دانش و مهارت منحصر به فردی جهت نیل به مقصود استفاده می‌کند تا مأموریت اصلی خود را که حفاظت از میراث بشری چه در درون موزه‌ها و چه محیط بیرونی است، به نحو احسن تحت پوشش قرار دهد.

وی تاکید کرد: از مجموع 70 بنای تاریخی شناسایی شده در این شهرستان، 46 اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته که 35 مورد آن بنای تاریخی و بقیه محوطه و تپه‌های باستانی است.

شریفان افزود: البته ابریشم‌کشی یا چله‌کشی تربت حیدریه نیز در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده و درصدد ثبت درخت کاج 700 ساله روستای کاج در بخش مرکزی تربت حیدریه نیز هستیم.

وی اظهار کرد: منطقه تربت حیدریه فاقد مراکز طبیعی مهم و شناخته شده است و تنها می‌توان به منطقه گردشگری رودمعجن و حصار در بخش بایگ تربت اشاره داشت.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.