سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

آمار بالای بیکاری استان کرمانشاه بسیار نگران کننده است

استاندارکرمانشاه گفت: افزایش فاصله اقتصادی میان استانهای کم برخوردار و استان های برخوردار یک آسیب جدی در کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسدالله رازانی  با اشاره به اینکه  متاسفانه نرخ بیکاری استان کرمانشاه بسیار بالاست گفت:در سال های  پیش از انقلاب و تا همین دهه‌های 60 و 70  نرخ بیکاری استان نزدیک به میانگین کشوری بوده، ولی طی 18 سال اخیر استان کرمانشاه با یک نوسان اندک همیشه در رده های بالای جدول استانهای دارای بالاترین نرخ بیکاری بوده است.

 وی افزود: طی این سال ها یک شکاف اقتصادی پدید آمده و شهرهایی مانند اصفهان، مشهد و تبریز به دلیل برخورداری از سرمایه گذاری های قابل توجه در سال های گذشته و موقعیت خاص جغرافیایی، روز به روز در حال توسعه و پیشرفت هستند و طولی نخواهد کشید فاصله آن ها با مناطق کمتر برخوردار بیشتر شود.

 رازانی  با بیان اینکه نرخ بیکاری در برخی استانها شش درصد و در برخی دیگر18 درصد است که این فاصله بسیار نگران کننده است. ادامه داد: این میزان از بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و ... را به دنبال دارد.

 وی ادامه داد:بودجه شهرداری کرمانشاه حدود 400 میلیارد تومان با سرانه 400 هزار تومان برای هر نفر است، در حالیکه بودجه شهر تهران 17 هزار میلیارد تومان با سرانه هر فرد چهار و نیم میلیارد تومان است.

استاندار کرمانشاه  گفت:شهری مانند مشهد با بودجه سالیانه ای برابر پنج هزار میلیارد تومان از رونق اقتصادی چشمگیری برخوردار است ، در حالیکه در شهر یک میلیون نفری کرمانشاه به دلیل بودجه اندک شهرداری امکان تحول در وضعیت موجود دشوار است.


انتهای پیام/ح


انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.