سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احترام به طبیعت وظیفه اصلی هر انسان است

پوران درخشنده معتقد است طبیعتی که در آن زندگی می‌کنیم، متعلق به همه ماست و احترام به آن وظیفه اصلی هر فردی از جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پوران درخشنده کارگردان سینما درباره خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند، اظهار کرد: نگرانی من این است که چرا از کنار خیلی چیزها رد می‌شویم و به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. دریاها، رودخانه ها، هوا، طبیعت، خیابان‌ها، فرهنگسراها و غیره متعلق به ماست. چرا آن‌ها را نادیده می‌گیریم؟ چرا نسبت به سرمایه‌هایمان بی‌تفاوت هستیم؟ ما نیازمند هوای پاک و زیبایی‌هایی که خدا برای ما آفریده است، هستیم و وظیفه داریم تا از آن‌ها مراقبت کنیم.

وی افزود: با بیان اینکه طبیعتی که در آن زندگی می‌کنیم برای همه ماست گفت: متاسفانه به طبیعت احترام نمی‌گذاریم. در حالی که نیازمند اکوسیستم هستیم و قرار است فرزندانمان در محیط پیرامونمان رشد کنند و این وظیفه همه است که با رفتارمان مراقبت از محیط زیست را به آن‌ها یاد دهیم.

درخشنده درباره تم اصلی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز که توجه به آب است، خاطرنشان کرد: بحران آب بحران اصلی و آینده در جهان است. هر قطره‌ای که از بین برود مسئولیتش با ماست و مسئولین باید به راه‌های اساسی و برنامه‌ریزی‌های کلان فکر کنند و کمبودهای آب را جبران کنند.

وی ادامه داد: علت اصلی بی‌توجهی به محیط زیست این است که با آن زندگی نمی‌کنیم. در کشورهای پیشرفته توجه به محیط زیست بسیار است و از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌رود. برای آن‌ها مراقبت از جایی که در آن زندگی می‌کنند فرهنگسازی شده و ما نیز باید نگاهمان را درست کنیم که چرا حفاظت از محیط زیست دارای اهمیت فراوان است؟ اگر نگاهمان درست شود، به طور معمول و مانند یک وظیفه به آن عمل می‌کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «بچه‌های ابدی» گفت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم سبز در سی و یک استان و سه جزیره به صورت همزمان در حال برگزاری است و مردم می‌توانند به صورت رایگان به تماشای فیلم‌ها بنشینند، مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند اهمیت جشنواره سبز را بالا ببرد تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. باید تیزرهای فراوانی در مورد این فستیوال ساخته و پخش شود تا عمومیت پیدا کند و همزمان با برگزاری این جشنواره در استان‌ها، کانال‌های تلویزیونی استان‌ها هم تیزرها را نمایش دهند تا مردم از برگزاری آن مطلع شوند.



انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.