سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی بوکس مطرح شد؛

وزیر ورزش و جوانان :بانوان ایرانی باید در عرصه بوکس جهان حضور داشته باشند

وزیر ورزش و جوانان سفر رئیس جهانی فدراسیون بوکس برای ایران را ارزشمند خواند و گفت:این سفر در راستای ارتقای بوکس ایران بسیار سودمند است.

به گزارش خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس فدراسیون جهانی بوکس که به دعوت فدراسیون بوکس ایران وارد کشورمان شده است جلسه ای که با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان داشت . 

در این جلسه گودرزی گفت :  وی به دعوت از فدارسیون بوکس ایران و برای بازدید و بررسی اوضاع بوکس ایران از نزدیک به کشورمان آمده و برای بهبود وضعیت بوکس ایران تلاش می کند . 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد :  حضور وی هم برای پیشرفت رشته بوکس ارزشمنداست  و هم در جهت کسب کرسی ها یا در واقع صندلی هایی که در کنفدراسیون و فدراسیون جهانی نیاز داریم مفید خواهد بود . 

گودرزی تصریح کرد : وی صاحب نفوذ است و امیدوارم که سفر وی به ایران موجب ارتقاء رشته بوکس شود و با صحبتی که با وی داشته ایم  قرار شده است ویژگیهای فرهنگی و فکری و دینی ما را در سطح بوکس بانوان لحاظ کنند و امیدوار هستیم که این مسئله هم محقق شود تا بانوان کشورمان در سطح آسیا و نیز در جهان  در این رشته پرمدال و ارزشمند و المپیکی نقش آفرینی کنند . 

وزیر ورزش خاطرنشان کرد : به هرحال سفر وی می تواند برای بوکس ما ارزشمند ودر راستای ارتقای بوکس  باشد 

وی افزود : یک مسئله دیگر هم درباره مسابقات حرفه ای بوکس است به نام APB که بوکسورهای خوبی از ایران شرکت می کنند و امیدوارم که این تعداد در آینده افزایش پیدا کند .

گودرزی در پاسخ به این سوال که رسالت ورزش برای به حداقل رساندن موانع بوکس چگونه است؟ بیان داشت  :  در کشور ما از یک منظر به بوکس توجه می شود با بهتر بگویم عدم توجه دیده می شود و آن منظر آسیب شناسی است و دیدگاههای بیولوژیک و پاتولوژی این رشته است که البته این دیدگاهها متفاوت است و کسانی که در حوزه علوم ورزشی مطالعه می کنند اعتقاد دارند که ضرباتی که به مغز و و سایر بخش ها وارد می شود مضر است و معتقدند که این مناسب نیست . 

وی افزود : منظر دیگر نیز هم جنبه های ضرررسانی به جسم است که از دیدگاه فرهنگی و غیر مادی مطرح است و این دو دیدگاه متأسفانه در دهه های گذشته دیدگاه غالب بوده ولی مطالعات نشان می دهد که زیان بوکس خیلی بیشتر از سایر ورزشها نیست حتی در رشته هایی که مجزا هستند مانند فوتبال ، والیبال و ...  آسیب ها کم نیست . 

وزیر ورزش تصریح کرد : اگر بخواهیم مقایسه کنیم بوکس در حد میانه قرار می گیرد بایستی این رویکرد فرهنگی  و پزشکی تا حدودی تغییر کند ضمن اینکه الان هم شرایط حفاظت از بوکسرها و  ورزشکاران فراهم شده است به وسیله گاردهایی که ایجاد می شود و کلاههای ایمنی و همچنین دستکش های ایمن تر و در سطح آماتور به معنایی که در گذشته بوده آسیب رسان نیست . 

گودرزی اضافه کرد : به نظر می آید ک باید تغییر پارادایمی ایجاد شود تا بوکس رونق پیدا کند و با رشد ورزشهای رزمی در کشور ما که خوشبختانه اخیرآ رشد زیادی هم داشته اند مانند تکواندو ، کاراته ، ووشو و ورزشهایی از این دست خب طبیعی است که جمعیتی که به بوکس می پردازند تعدادشان کم خواهد شد ولی امیدواریم با تلاشهایی که می کنند این رشته ورزشی المپیکی که البته جنبه دفاع شخصی هم دارد و بسیار مفید است البته از این منظر بتوانیم توسعه دهیم و رشد کند . 

آیا وزارت ورزش به صورت جدی از این رشته حمایت خواهد کرد ؟

بله ، البته رسانه ها و ابزارهای تبلیغی خیلی در این زمینه موثر هستند و صدا و سیما و بهتر بگویم سیما تآثیر بسیاری در رشد این ورزش دارد ، هرچند جز خط قرمزهای سیما عدم نمایش بوکس است در حالیکه بوکس خیلی تفاوتی با ووشو ندارد و بیشتر مراقبت می شود قوانینش محکم تر است . 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم قدری اعتدال و تعادل دیدگاهها در پخش و نمایش این ورزش ایجاد شود تا ان شااله این هم باعث رشد شود . 

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.