سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید رسانه ملی؛

اخگری: سرافراز بنیانگذار تلویزیون برون مرزی در کشور است

معاون برون مرزی رسانه ملی گفت: سرافراز بنیانگذار تلویزیون برون مرزی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در مراسم تودیع و معارفه ریاست رسانه ملی با اشاره به دو دهه مسئولیت دکتر سرافراز در رسانه ملی وی را بنیانگذار تلویزیون برون مرزی در کشور خواند.

اخگری گفت: شبکه برون مرزی در گذشته با تعداد محدودی رادیو آغاز به کار کرد و در زمان مسئولیت آقای سرافراز این رادیوها به 34 زبان توسعه یافت که در عرصه وب و فضای مجازی نیز فعال شدند.

وی افزود: تلویزیون برون مرزی با شبکه سحر بنیان نهاده شد و سپس با شبکه العالم توسعه یافت و با راه اندازی شبکه های برون مرزی پرس، آی فیلم و هیسپان تی وی رشد و تعالی یافت.

اخگری گفت: رسانه برون مرزی زبان گویای انقلاب اسلامی شد و روز به روز بر اقبال جهانی آن افزوده شد و بر اساس آمارسنجی و افزایش چشم گیر آمار سایت ها، شبکه های برون مرزی به پیشرفت های زیادی دست یافت.

وی افزود: اثرگذاری بالای شبکه های برون مرزی موجب شد کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی برای خاموش کردن صدای این رسانه تلاش کنند که می توان به تلاش اخیر عربستان برای ممانعت از یکی از این شبکه های پویا و اثرگذار اشاره کرد.

معاون برون مرزی رسانه ملی با اشاره به برخی از توفیقات خبری شبکه های برون مرزی که امروز در دنیا جریان ساز هستند، گفت: همه این موفقیت ها مدیون تلاش های بی وقفه آقای دکتر سرافراز است که باعث برانگیخته شدن خشم دشمنان نظام و انقلاب شد تا نام ایشان را در لیست تحریم قرار دهند.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما گفت: کاهش مخاطبان رادیو و تلویزیون تنها به کشور ما محدود نمی شود. 

اخگری به وضعیت رسانه اشاره کرد و افزود: وضعیت امروز و مخاطب امروز را نسل HD یا نسل اپلیکیشن می نامند و مخاطب برودکست یا رادیو و تلویزیون از فضای گذشته به فضای رسانه همراه یعنی گوشی تلفن همراه کوچ کرده است. 

وی گفت: تولید و پخش استودیو وارد موبایل شده است بنابراین برای این نوع رسانه باید تولیدی جدید داشت و برودکست و وبکست نمی تواند از هم جدا باشد، بلکه باید توأمان با هم حرکت کنند تا بتوانند تأثیرگذار باشند.

اخگری افزود: کاهش مخاطبان تلویزیونی و رادیویی فقط به کشور ما محدود نمی شود بلکه همه رسانه های بزرگ دنیا با این مسئله یعنی با رسانه های نوپدید روبرو هستند و ما باید در این زمینه تلاش کنیم. 

وی گفت: بنابراین من از همه همکاران در سازمان صدا و سیما می خواهم که برای رسیدن به این هدف و برای به انجام رساندن مأموریت ریاست جدید سازمان برای حضور موفق در فضای مجازی همه ما باید تلاش کنیم و این خطاب مقام معظم رهبری مطمئناً صرف رئیس سازمان نیست بلکه خطاب به همه کارکنان سازمان صدا و سیماست و امیدواریم بتوانیم با تلاش و نوآوری در این مسئولیت خطیر رئیس جدید را یاری کنیم. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.