سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

بهره مندی ۱۳۰۰ معلول از خدمات بهزیستی در راز و جرگلان

در حال حاضر هزار و ۳۵۰ نفر معلول از خدمات توانبخشی و حمایتی بهزیستی این شهرستان بهره مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان راز و جرگلان گفت: به منظور رفع مشکلات معلولان این شهرستان خدمات توانبخشی شامل تامین اقلام توانبخشی، اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات، پرداخت کمک هزینه درمانی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، تامین مسکن و ... برای این افراد صورت می گیرد .

علی سجادی افزود :در حال حاضر هزار و 350 معلول در شهرستان راز و جرگلان از خدمات بهزیستی شهرستان بهره مند هستند که بیشترین معلولان تحت حمایت این اداره را به ترتیب معلولان جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی و شنوایی تشکیل می دهند .

وی با بیان اینکه از این تعداد افراد معلول تحت پوشش 39 نفر دانش آموز و هشت نفر نیز دانشجو هستند،گفت : 430 نفر معلول جسمی حرکتی، 410 نفر معلول ذهنی، 200 نفر معلول بینایی و 111 نفر نیز معلول شنوایی هستند .

سجادی افزود : پرداخت کمک موردی به 105 نفر از معلولان تحت پوشش با اعتبار 195 میلیون ریال ، پرداخت کمک موردی به 64 نفر با اعتبار 100 میلیون ریال به افراد تحت پوشش حوزه توانبخشی از محل اعتبارات سفر دولت یازدهم به استان ، انجام 110 مورد مناسب سازی با اعتبار 180 میلیون ریال، اهداء وسایل توانبخشی به 600 نفر از معلولان، پرداخت هزینه درمانی 145 نفر با اعتبار 160 میلیون و 400 هزار ریال، پرداخت کمک هزینه به هشت نفر از معلولان موفق با اعتبار 16 میلیون ریال و ... مهم ترین خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی راز و جرگلان در سال گذشته بوده است .

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.