سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحیدی در جمع خبرنگاران:

توسعه آمایش دفاعی امنیتی در دستور کار قرار دارد

آمایش دفاعی امنیتی با نگاه توسعه و امنیت پایدار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به آمایش دفاعی امنیتی مناطق کویری بیابانی اظهار داشت: موضوع کویر و بیابان موضوع قابل توجهی است که ما باید با توجه به پهنه وسیعی که کشورمان را مناطق کویری و بیابانی تشکیل می دهد نگاه ویژه ای داشته و توجه به این موضوع نگاه راهبردی و مهمی است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال های گذشته نسبت به مناطق کویری و بیابانی اشاره و تاکید داشتند و احساس شد که به اندازه کافی به این موضوع پرداخته نمی شود. اگرچه به طور پراکنده در برنامه های مختلف به این موضوع اشاره شده اما یک نگاه همه جانبه لازم است که مسئله کویر و بیابان مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد به همین دلیل بخش آمایش دفاعی و امنیتی و کویری با نگاه توسعه و امنیت پایدار در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ما باید یک گفتمان سازی نسبت به این نوع نگاه در حوزه کویر و بیابان در مواردی که دچار اشکال است ایجاد نموده و مسئله کویر و بیابان اگرچه محدودیت هایی دارد حائز فرصت های فراوانی است و ما اگر به این فرصت ها توجه نکنیم محدودیت هایی برای ما ایجاد می کند که زیانبار خواهد بود و اگر به این فرصت ها توجه کنیم برداشتهای بهتری از این مسئله خواهیم داشت.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: از ابعاد مختلفی باید به این موضوع توجه شود. عدم تعادلی ما در حوزه مسائل پیشرفت در حوزه کویر و بیابان و سایر مناطق داریم نوع نگاهی است که ما نسبت به فرصت هایی که در این مناطق وجود دارد و ما باید این ها در قالب برنامه ریزی هایی که می کنیم در ظرفیت های این مناطق نگاه ویژه ای داشته و کاستی های موجود را جبران کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی که در حوزه  آبادانی کویر صورت گرفته در قالب کارهای تحقیقاتی است و مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برای این منظور 700 پروژه تعریف کرده و تلاش دارد با کمک دولت و ملت و نخبگان در جهت تشکیل یک هسته قوی برای کمک به کارهای پروهشی اقدام کند و شناخت عمیق از این خلاقیت ها و بعد طراحی های لازم برای توسعه و پیشرفت این مناطق همکاری های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، آمایش ، امنیتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.