سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش همکاری میان اداره اوقاف و شهرداری های خواف

نشست مشترک اوقاف و شهرداران شهرستان خواف با هدف رفع اختلافات و مشکلات و احیاء اراضی وقفی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، نشست مشترک رئیس اداره اوقاف شهرستان خواف با شهرداران شهرهای خواف، سنگان، قاسم آباد، سلامی با هدف حل و فصل مسائل و مشکلات بین آن ها برای بهره گیری هر چه بیشتر از اراضی وقفی و احقاق حقوق موقوفه برگزار شد.
بنابراین گزارش تفاهم نامه 10 بندی بین مدیران کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و اوقاف و امور خیریه استان در جلسه قرائت شد و اعضا روی هر کدام از بندها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه جلسه با توجه با اختلافات موجود، برای رسیدن به هدف مشترک در مفاد تفاهم نامه کار گروهی متشکل از هفت نهاد شهرستان؛ فرمانداری، اوقاف ، میراث فرهنگی و گردشگری، شورای اسلامی و شهرداران شهرهای تابعه، حوزه علمیه و مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان تشکیل گردد.

همچنین جلسات بعدی با حضور کلیه افراد کار گروه تشکیل و مفاد تفاهم نامه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و یکی از مفاد تفاهم نامه، حل و فصل مسائل و مشکلات ما بین اداره اوقاف و شهرداریها است که از این پس مشکلات در کارگروه بررسی شده و از ارجاع آن مراجع قضایی پرهیز می شود.

شایان ذکر است؛ رسیدگی به آرامستان های متروکه و فعال، تبدیل به احسن موقوفات، استعلام مالکیت موقوفه از اداره اوقاف، مشارکت و سرمایه گذاری اوقاف و شهرداریها در اراضی وقفی، تفکیک و افراز اراضی وقفی، اجرای مشترک برنامه های فرهنگی، همکاری جهت عمران و آبادانی بقاع متبرکه از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود که نقد و بررسی شد.

انتهای پیام//
برچسب ها: اوقاف ، شهرداری ، همکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.