سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز مستقیم قبرس - ایران را‌ه‌اندازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی پرواز مستقیم بین ایران و قبرس خبر داد و گفت:‌در این زمینه یادداشت تفاهمی بین دو کشور امضا شده که باید به زودی آن را فعال کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، ماريوس دمتريادس در پایان جلسه مشترك خود با وزير راه و شهرسازي ايران در نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران شركت كرد و با بيان اينكه هدف كشور او توسعه همكاري‌هاي حمل و نقل بين دو كشور به ويژه در حوزه بنادر و دريانوردي و حوزه هوايي است، گفت: علاوه بر اين گسترش همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هاي مختلف بنيان‌هاي مستحكمي دارد براي اينكه بتوانيم اين همكاري‌ها را در آينده نزديك پيش از بيش توسعه دهيم.

عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ايران گفت: قبرس يك جزيره بسيار مهم در مديترانه است و نقش بسيار مهمي در مديترانه دارد.

وي سابقه قبرس در بحث حمل و نقل دريايي اعم از بار و مسافر را بسيار ارزشمند خواند و افزود: قبرس به عنوان يك جزيره عضو اتحاديه اروپا مي‌تواند به عنوان سكويي براي توسعه ارتباطات حمل و نقلي با اروپا عمل كند.

آخوندي با بيان اينكه در بخش حمل و نقل دريايي امكان هماهنگي با قبرس براي حمل و نقل مواد نفتي وجود دارد، گفت: قاعدتا قبرس مي‌تواند در حوزه‌هاي حمل و نقل نفت، گاز مايع و گاز طبيعي نقش مهمي داشته باشد.

اين عضو كابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به اين كه موقعيت و جايگاه قبرس در حوزه حمل و نقل دريايي به ويژه بخش مسافر دريايي مورد توجه ايران است گفت: در اين زمينه مذاكراتي صورت گرفت و قرار شد پيشنهادهاي سازنده‌اي از طرف قبرس دريافت كنيم.

وزير راه و شهرسازي از پيشنهاد همتاي قبرسي مبني بر راه‌اندازي پرواز مستقيم با ايران خبرداد و گفت: البته قبلا در اين زمينه يادداشت تفاهمي بين دو كشور امضا شد كه بايد به زودي آن را فعال كنيم.

آخوندي در پايان گفت: اميدوارم در اين سفر وزير حمل و نقل، ارتباطات و كار قبرس به ايران، به يك برنامه عملياتي دست يابيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.