سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی بی اس نیوز: آیا «قلمروی داعش» کوچکتر شده است؟

سی بی اس نیوز نوشت: در حالیکه نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی خبر از کوچک شدن «قلمرو» داعش می‌دهد، میزان حملات این گروه تروریستی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی بی اس نیوز در گزارشی نوشت: نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش گفت تسلط تروریست‌ها بر مناطق تحت کنترل کم شده و قلمرو «خلافت» فاسد آنها در حال کوچک شدن است.

برت مک گورک، نماینده اوباما در ائتلاف بین المللی، روز یکشنبه در کنفرانسی خبری گفت موج مبارزه علیه تروریست‌ها هم در دنیای مجازی و هم در میدان جنگ بالا گرفته است.

در این گزارش آمده است: این در حالیست که به نظر می‌رسد اعضای خارجی وابسته به گروه تروریستی داعش در حال افزایش است و میزان حملات این گروه در عراق شدت گرفته است.

گروه تروریستی داعش، روز یکشنبه در حمله‌ای ناگهانی به تاسیسات گاز طبیعی در شمال بغداد،  دست کم 14 نفر را به قتل رساند؛ این درحالی است که مقامات عراقی اعلام کردند انفجار بمب در پایتخت و نزدیک آن منجر به کشته شدن 15 نفر شده است.

خبرگزاری اعماق، وابسته به گروه تروریستی داعش، این حملات را به گروهک "سربازان خلیفه" منسوب کرد.

معاون وزیر نفت عراق در بیانیه ای گفت آتش نشان‌ها موفق به کنترل و خاموش کردن آتش ناشی از انفجار شدند و متخصصان در حال بررسی خسارات وارده می باشند.

مقامات عراقی اعلام کردند انفجار ماشین حامل بمب در مرکز خریدی در شهر لطیفیه، واقع در 35 کیلومتری جنوب بغداد، منجر به کشته شدن 7 نفر شد.

پلیس عراق افزود در نقطه دیگری از بغداد، سه انفجار جداگانه با هدف بمب گذاری نقاط تجاری صورت گرفت که منجر به قتل دست کم 8 شهروند و زخمی شدن 28 نفر شد. مقامات پزشکی عراق این آمار تلفات را تایید کردند.

حملات روز یکشنبه منجر به قتل 28 نفر در عراق شد. از روز چهارشنبه بیش از 140 نفر در موج بمب گذاری‌ها در بغداد و نقاط دیگر عراق کشته شده اند.

مقامات عراقی معتقدند گروه تروریستی  داعش اخیرا حملات خود را به دور از خطوط مقدم جنگ افزایش داده است تا توجه‌ها را از میزان تلفات در میدان جنگ منحرف کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکا یها خودش از داعش و تروریست ها حمایت میکنند از این طرف و از طرف دیگه در سخنرانی های ضد داعش حضور دارن و اگه الان داعش ضربه سنگینی خورده اون به ائتلاف ضد داعش نشون میده. چراچون تمام شبکه ها و تلوزیون های معروف دنیا در اختیار شون هست. ولی با همین شبکه های اجتماعی اگه عکس یا فیلمی باشه میشه خیلی طرز فکرها و نظرها رو بر علیه آمریکا عوض کرد