سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

گسترش مواد مخدر مهم‌ترین سلاح استعمار برای ادامه سلطه اقتصادی است

نماینده منتخب سراب مهم‌ترین ابزار دشمنان برای استیلای اقتصادی و چپاول منابع ملی را ترویج مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داودی در همایش یک‌روزه راهکارهای پیشگیری از اعتیاد گفت: جنایاتی که در طول تاریخ استعمارگران به سرکردگی انگلستان درزمینهٔ ترویج و گسترش مصرف مواد مخدر در کشورهای جهان سوم به‌خصوص کشورمان مرتکب شدند قابل‌بخشش نیست.

وی با اشاره به تحقیقات میدانی خود درزمینهٔ معضل اعتیاد گفت: ردپای بیگانگان و استعمار در ورود نخستین بار مواد مخدر و در ادامه گسترش آن به‌وضوح دیده می‌شود.

داودی بابیان اینکه اضمحلال سرمایه انسانی کشور و نابودی فرهنگ و حاکم شدن روح بی‌تفاوتی از نتایج اعتیاد و شیوع مصرف مواد مخدر است اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان و استعمار از این جنایت غیرانسانی هموار کردن مسیر سلطه اقتصادی و غارت منابع ملی کشورهاست.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاداورشد: هرچه سطح علمی جامعه بالاتر برود به همان اندازه از مصرف مواد مخدر کاسته خواهد شد و ناآگاهی و فقر دو عامل مهم شیوع مواد افیونی هستند.

محمد شمس رئیس دادگستری سراب در همایش پیشگیری از اعتیاد در سراب گفت: اگر کسی به مواد مخدر آلوده شد درمان آن بسیار مشکل‌ساز خواهد بود.

وی با تشریح موارد قانونی در مجازات معتادان و فروشندگان مواد مخدر اظهار کرد: متأسفانه افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی مشهود است و اکنون ماده خطرناک شیشه به‌آسانی در کارگاه‌های زیرزمینی تولید و در جامعه پخش می‌شود.

این قاضی ارشد دادگستری تصریح کرد: مجازات حبس کارساز نیست و باید قضات محترم به فکر مجازات جایگزین چون خدمات اجتماعی باشند.

داود گرشاسبی فرماندار سراب گفت:نمایندگان مجلس در تصویب موارد قانونی که منجر به پیشگیری از ابتلا به مصرف مواد مخدر می‌شود دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی را یاری دهند.

وی بابیان اینکه رفتارهای کلیشه‌ای و اصرار بر روش‌های قدیمی جوابگوی مقابله با معضل اعتیاد نخواهد بود تصریح کرد: متأسفانه معتادی که با هزاران زحمت و تحمیل هزینه درمان می‌شود در کاریابی و پیداکردن شغل مناسب دچار مشکل می‌شود.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.