سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تناوب زراعی در افزایش عملکرد محصولات تاثیرگذار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:تناوب زراعی در افزایش عملکرد محصولاتی مثل گندم تاثیرگذار است و رعایت آن می‌تواند رشد علف‌های هرز در مزارع را کاهش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی با بیان اینکه در سال جاری نزولات جوی خوبی در سطح منطقه داشته‌ایم افزود: در این شرایط شیوع زنگ زرد می‌تواند مخرب باشد و لازم است هرجا که لکه‌هایی از زنگ مشاهده شد به سرعت با آن مبارزه شود.

وی با اشاره به اینکه سن مضر غلات نیز می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به زراعت غلات وارد کند تصریح کرد: حتما بازدید ها به صورت مستمر انجام گیرد زیرا وجود سن در مزارع باعث کاهش عملکرد محصول می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اکنون بهترین زمان مناسب برای مبارزه با علف‌های هرز می‌باشد لذا شناسایی مزارعی که علف‌هرز دارند باید انجام و در صورت نیاز سم پاشی صورت گیرد.

شهبازی با اشاره به اینکه برای خرید گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری سیلوهای بخش خصوصی، دولتی و تعاون روستایی در نظر گرفته شده افزود: لازم است اسامی کشاورزان، سطح زیر کشت و میزان عملکرد آنها به طور کامل توسط مدیریت جهاد شهرستان‌ها جمع آوری شود.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.