سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش جوانان صلح و امنیت مطرح شد؛

89 درصد کاربران فضای مجازی جوانان هستند/رستمی: برجام برای جوانان نشاط آورد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تشکیل بیش از 1200 ان جی او جوان در دولت تدبیر و امید و پس از پیروزی برجام شکل گرفت که آثار مثبت این اتفاق بخوبی در میان جوانان مشهود است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در همایش جوانان صلح و امنیت اظهار داشت: بیش از 1200 ان جی او جوانان پس از پیروزی برجام تشکیل شد که پیش از آن برای حضور جوانان در این گروه ها ، با برگزاری جلسات متعدد هم نمی توانستیم رغبتی برای حضور آنها ایجاد کنیم. 

وی تصریح کرد: صلح ، جوانان و امنیت 3 نقطه اشتراک مهم با یکدیگر دارند که بحث مهم رو به آینده بودن را شامل می شوند، زندگی و ادامه حیات در گرو سرزنده بودن جوانان یک مرز و بوم است.

رستمی با بیان اینکه در مقابل صلح و امنیت با موضوع جنگ و خشونت مواجه هستیم، افزود: متاسفانه خشونت وقتی در جامعه ای آغاز می شود جامعه  هدف آن کودکان و جوانی هستند که این امر نتیجه ای جز آینده ای پر از تردید و غم برای این قشر به بار نخواهد آورد.

وی ادامه داد:  این تصور که قشر جوان دچار افراط گری ، جنون فکری و تعصب گرایی هستند کاملا غیر منصفانه است در حالی که جوانان ما، نوگرا و انعطاف پذیر هستند.

رستمی با اشاره به اینکه جوانان در پدید آمدن جنگ و خشونت فقط ابزار می شوند، تصریح کرد: مظلومان اصلی جنگ و خشونت ها، جوانان هستند به همین دلیل یک جامعه سالم باید به دنبال رفع تنش ها و ایجاد صلح و امنیت برای موفقیت در تمامی زمینه های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و ... باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به چند ویژگی مهم ایجاد صلح و امنیت در جامعه تاکید کرد: زمینه سازی تعامل موثر و توانایی گفتگو در میان جوانان، توانایی حل مسئله، ارایه راه حل و ایجاد ریسک معقول در میان این قشر از جمله عوامل تاثیر گذار در ایجاد صلح و امنیت هم در جامعه و هم در بین جوانان هستند.

وی با بیان اینکه جامعه جوان آماده تعامل و گفتگو است ادامه داد: چرا که بالغ بر 89 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی به دلیل دسترسی آسان برای گفتگو ، تعامل موثر ، نقد و آزادی بیان ، جوانان هستند که ایجاد صلح و امنیت برای آنان بدون فراهم کردن زمینه تعامل موثر امکان پذیر نیست.

رستمی خاطر نشان کرد: اگر قرار است در جامعه های کوچک و بزرگ به صلح و امنیت دست یابیم، باید جوانان را دریابیم و آنها را در تمامی حوزه های کشور به مشارکت بگیریم و نیز از ایده ها ، پیشنهادات ، طرح ها و برنامه های آنها برای پیشبرد اهداف کشور بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان تلاش های بسیاری را در زمینه به کارگیری و مشارکت جوانان انجام داده است افزود: تلاش کرده ایم تا صدای جوانان را تحت عنوان ان جی او ها در کشور نهادمند کنیم و منافع ملی را با استفاده از نیروی جوان ، تامین و صلح و امنیت را گسترش دهیم.

معاون ساماندهی جوانان ادامه داد: همان گونه که در جنگ و خشونت آسیب دیدگان جوانان خواهند بود، در صلح و امنیت نیز آنها بهره مند می شوند در همین راستا ایجاد اشتغال ، تامین مسکن، تحصیلات عالیه و امنیت اجتماعی از جمله موارد مهمی هستند که برای این نسل دارای اهمیت است.

رستمی در خصوص آثار مثبت پیروزی برجام بر جوانان گفت: پیش از برجام، جامعه جوان آمادگی و رغبت حضور در عرصه های اجتماعی را نداشت اما در حال حاضر بنده به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان شاهد رشد امید، نشاط و حضور آنها حتی در روستاهای کشور نیز بوده ام.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.