سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

برداشت محصول زردآلو

کاربرداشت زردآلو در ابرکوه آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کار برداشت محصول زردآلوی این شهرستان که از نظر طعم، کیفیت و پیش رسی مقام اول کشور را دارد در سطح یکهزار و 200 هکتار از باغات منطقه آغاز شد.


مهدی غیب الهی افزود : پیش بینی می شود با توجه به کیفیت و مرغوبیت این محصول 18تن در هرهکتار و در بعضی از باغات تا 20تن زردآلو برداشت شود.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی بیش از 18هزارتن محصول زردآلو امسال درابرکوه به ارزش بیش از یکصد میلیارد ریال برداشت می شود.

غیب الهی بابیان اینکه انواع تخم گردی ، فلکه ای ، خیاری ، زرقانی و خانی ارقام زرآلوی این شهرستان هستند ادامه داد: محصول زردآلو ابرکوه باتوجه به کیفیت و پیس رسی روانه بازار مصرف در استانهای مختلف کشور ازجمله یزد، اصفهان ، تهران و فارس می شود .

وی ادامه داد: امسال سرمازدگی و باد زدگی به بیش از 300هکتار باغات زردآلو در دهستان تیرجرد خسارت وارد کرد و کشاورزان دراین زمینه بیش از 50میلیارد ریال متضررشدند.

دهستانهای فراغه و تیرجرد از توابع بخش مرکزی ابرکوه بزرگترین تولید کننده زردآلوی استان یزد محسوب میشود و این منطقه بخاطر وجود باغات میوه ، شرایط آب و هوائی رابه ییلاقی تبدیل کرده است.

مدیر جهادکشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه بیش از60 درصد زردآلوی استان در این شهرستان تولید می شود تاکید کرد: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو در این شهرستان یک امر ضروری است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران دراین بخش حمایت می کند.

17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی و 4هزارو 500 هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد
و کار برداشت این محصول تا اواسط تیرماه ادامه خواهد شد.
 
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
انتهای پیام/ی

  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.