سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

آغاز برداشت گل محمدی دراستان آذربایجان غربی

برداشت گل محمدی از سطح ۴۷ هکتار از زمینهای زیر کشت این محصول در استان آذربایجان غربی آغاز شد.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:حدود ۳۲۰ هزار لیتر گلاب از گل محمدی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستانهای ارومیه،مهاباد،خوی و پیرانشهراستحصال می‌شود.

فتح الله ‌زاده افزود:متوسط عملکردبرگ گل محمدی درهرهکتار۲۲۰۰کیلو گرم است وسالانه بیش از ۱۲۷ تن گل‌تر دراین استان برداشت می‌شود.

وی اظهار داشت: ارقام مورد استفاده برای کشت این محصول در سطح استان اغلب گل محمدی خوی است و از ارقام محلی کاشان هم به صورت محدود برای کشت استفاده می‌شود.

بگفته فتح اله‌زاده هر چند این محصول در شهرهای مختلف استان برداشت می‌شود ولی بیشترین تولید این محصول مربوط به شهرستان خوی و ارومیه به ترتیب با ۲۵ و ۱۳هکتاراست.

وی اضافه کرد:از۶۰درصد محصولات برای عرقگیری، ۳۰ درصد به صورت گلبرگ خشک برای تهیه گل قند،مربا و دیگرمصارف خوراکی، پنج درصد برای مصرف تازه خوری و حدود پنج درصد به صورت غنچه خشک به منظور صادرات استفاده می‌شود.

بگفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ،گل محمدی تولیدی آذربایجان غربی به صورت خشک به کشورهای همسایه این استان از جمله ترکیه،جمهوری آذربایجان و دیگراستان‌های کشور صادر می‌شود.

گفتنی است؛گل محمدی با خاصیت گرمایی که دارد،دردرمان زخم معده ووضعیت عمومی بدن، تقویت قلب و غم زدایی بسیار مفیداست.

انتهای پیام/

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.