سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

جلوگیری از تردد ماهیگیران هندیجانی به دریا

جلوگیری از تردد ماهیگیران به دریا پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار هندیجان گفت: جلوگیری از تردد ماهیگیران برای صید به دریا پذیرفتنی نیست و مشکلات زیادی برای معیشت این قشر محروم در این شهرستان ایجاد کرده است.

سید مهران رفیعی افزود: هندیجان یکی از مناطق مرزی خوزستان با 95 کیلومتر مرز آبی است که در جنوب این استان قرار گرفته و نبود صنایع در شهرستان موجب شده تا عده زیادی از مردم این شهر شغل صیادی را که یکی از مشاغل سخت است برای امرار معاش و تامین مخارج خانواده انتخاب کنند.

وی گفت: در این شهرستان 780 فروند قایق صیادی، 400 فروندلنج تجاری و 168 فروند لنج صیادی به کار مشغول هستند و جمعیتی در حدود هفت هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم از این راه امرار معاش می کنند.

فرماندار هندیجان افزود: معیشت 2500 خانوار در این شهرستان بندری به دریا وابسته است و ایجاد مشکل در این حوزه می تواند مسائل اجتماعی گسترده ای در این شهرستان ایجاد کند.

رفیعی  گفت: این صیادان در چندین مورد خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده اند اما با اصرار شیلات مبنی بر عدم صدور مجوز و جلوگیری از تردد به دریا توسط دریابانی کماکان این مشکل به قوت خود باقی است.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس واقع شده و یکی از بنادر مهم استان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، جلوگیری ، تردد ، صیاد ، دریا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.