سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

چهارمحال و بختیاری روی گسل های زلزله خیز قرار دارد

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور گفت: استان چهارمحال و بختیاری روی گسل های زلزله خیز قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی مرادی در کارگاه «بررسی روند لرزه خیزی گسل های استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر گسل ناغان» در شهرکرد افزود: با شناسایی نقاط زلزله خیز جدید، 250 دستگاه جدید لرزه نگار در کشور نصب و راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: ثبت پیش نشانه های وقوع زلزله، رصد تغییرات مغناطیسی و لرزه خیزی گسل ها، انتشار اطلاعات خرد زلزله با قدرت های نیم، یک و حتی کمتر از صفر ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، از مزیت های دستگاه های جدید لرزه نگار است.

مرادی، با بیان اینکه نصب هر دستگاه لرزه نگار دو میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: با جمع آوری اطلاعات دستگاه های لرزه نگار جدید می توان تا حدود زیادی از بروز خسارات بعدی زمین لرزه پیشگیری کرد.

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور گفت: چهارمحال و بختیاری روی گسل های زلزله خیز قرار گرفته است و برای ثبت اطلاعات دقیق تر و کاهش اثرات زمین لرزه، تعداد دستگاه های لرزه نگار در این استان باید از 3 دستگاه به 6 دستگاه افزایش یابد.

گفتنی است: این کارگاه تخصصی با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی و ستاد مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری و با شرکت کارشناسان و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

انتهای پیام/ض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.