سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با علف هرز در کشتزار های خراسان رضوی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با علف هرزدر140 هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، محمد سمیعی افزود:علف های هرز با محصول اصلی مزارع برای به دست آوردن آب، مواد غذایی و نور رقابت دارد و هرچه میزان علف هرز بیشتر باشد، خسارت بیشتری به محصول وارد می شود.

وی افزود: به همین دلیل بحث مبارزه با علف هرز بسیار جدی گرفته می شود و امسال به جز 140 هزار هکتار از مزارع که با علف هرز آنها مبارزه شده، دیگر مزارع گندم و جو یا فاقد علف هرز قابل مبارزه هستند و یا میزان علف هرز آنها در حد خسارت اقتصادی نیست.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هر هکتار مبارزه با علف هرز 500 هزار ریال برای کشاورزان هزینه دربر دارد.
سمیعی اظهار کرد: علاوه بر این از جمله مبارزات انجام شده در سطح مزارع، مبارزه علیه شته است که در این راستا حدود 45 هزار هکتار مزارع گندم و جو در استان سمپاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه سطح مبارزه علیه شته در سال زراعی گذشته حدود 15 هزار هکتار بوده، افزود: سطح مبارزه علیه این آفت در استان امسال در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است.
انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.