سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال بخش عمده ترددها در تهران به ناوگان ریلی/ گشایش LC قطار سریع السیر تهران-اصفهان

وزیر راه و شهرسازی گفت: علی‌رغم تنگناهای مالی در حال فراهم کردن بستر برای انتقال حمل و نقل جاده‌ای به ریلی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی گفت: اصلی‌ترین شعار وزارت راه بحث ارتباطات است در همین راستا در آینده نزدیک در پی ارتباط ریلی ایران، چین، مسکو و اروپا هستیم.

آخوندی همچنین اظهار داشت:  گفتگوهای شبکه‌ای منطقه در حال پیشرفت است و در پی آن هستیم تا بتوانیم نمایندگی ریلی در کشورهای دیگر برقرار کنیم تا بتوانیم امکان حمل و نقل سریع و ایمن را داشته باشیم.

وی همچنین اذعان داشت:در حال حاضر 90 میلیون تن محصولات معدنی  از طریق جاده جابجا می شود که در تلاش هستیم این جابجایی به ناوگان ریلی منتقل شود تا ترانزیت نفت، پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی از طریق راه‌های ریلی صورت بگیرد که از نظر ایمنی نیز قابل اطمینان است.

آخوندی با اشاره به توسعه حمل و نقل حومه ای، اظهارداشت: خوشبختانه پس از مدت‌ها قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با گشایشLCدر دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در 4سال آینده این قطار با سرعت 250کیلومتر در ساعت راه اندازی شود.

آخوندی تصریح کرد: تمام راه‌های خروجی تهران چهار خطه می‌شود و باید بخش عمده‌ای از ورود و خروج روزانه 450 هزار خودرو در تهران را به حمل و نقل ریلی منتقل کنیم که علی‌رغم تنگناهای مالی در حال اجرا است همچنین این امر برای شهر‌های اصفهان شیراز، اهواز و تبریز اجرایی خواهد شد. 

وی در خصوص اهمیت راه آهن برای گردشگری بین‌المللی عنوان کرد: امیدواریم قطارهای برنامه‌ای به طور مرتب بین ایران و کشورهای همسایه در جریان باشد. 

آخوندی در پایان بحث روش‌های مالی جدید را مطرح کرد و گفت: استفاده از سیستم‌های لیزینگ و همچنین استفاده از بازارهای سرمایه‌ای از مهمترین برنامه‌های ما است که موفق‌ترین روش برای معاملات قراردادهای تجاری استفاده از سیستم‌های مالی جدید است.

لازم به ذکر است در پایان تفاهم نامه همکاری بین ایران و راه آهن روسیه منعقد شد.

افزایش 25 درصدی حمل بار ریلی بین ایران و روسیه طی سال جاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بلازارف مدیر کل راه آهن روسیه در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده شاهد فرصت‌های بیشتری برای گسترش همکاری و افزایش حجم مسافرها هستیم.

وی در ادامه افزود: سال گذشته کاهش حمل محموله های مختلف را از طریق راه آهن داشتیم ولی امسال بین راه آهن های ایران و روسیه 25 درصد افزایش حمل بار حاصل شده است.

مدیرکل راه آهن روسیه با اشاره به همکاری طولانی با ایران تصریح کرد: اولین راه آهن بخاری بین تبریز و جلفا توسط روس ها در ایران ایجاد شد، بی تردید پتانسیل بالایی برای توسعه همکاری ریلی بین ایران و روسیه وجود دارد و مطمئنم به اهداف تعریف شده در این زمینه دست یابیم.

وی بیان کرد: هم اکنون در زمینه همکاریهای متقابل مانند خط برقی گرگان-اینچه برون با ایران قرار داریم و امیدواریم به زودی این کار را عملیاتی شود. الان باید به دنبال این باشیم که بین راه آهن رشت- آستار قسمت باقیمانده را تکمیل کنیم.

رئیس اتحادیه بین المللی راه آهن ها گفت: باید تاکید کنیم همکاران ما در روسیه تلاش می کنند بار ریلی بدون هیچ مشکلی در روسیه حرکت کند، در این زمینه از خدمات لجستیک در کریدور شمال-جنوب حمایت می کنیم و پتانسیل های خوبی وجود دارد که مواد معدنی را از طریق روسیه به ایران منتقل کنیم.

چشم اندازی روشن در انتظار راه آهن ایران

همچنین ژان پیر لبینو مدیرکل اتحادیه بین المللی راه آهن ها در کنفرانس بین المللی ریل-بندر و ریل-نفت اظهار کرد: در UIC (اتحادیه بین المللی راه آهنها) حدود 240 شرکت داریم و همکار ایرانی ها برای توسعه راه آهن در خاورمیانه است. این منطقه یکی از مناطق پویا در چارچوب راه آهن محسوب می شود و هدف این است که سرویس های بین المللی بهتری را در این منطقه راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به خط آهن ابریشم بر همکاری برای گسترش لجستیک راه آهن تاکید کرد و گفت: خاورمیانه از بعد راه آهن آینده روشنی دارد و به همین منظور دفتر ما در خاورمیانه هماهنگ کننده طرح های توسعه ای است . به این ترتیب سیستم موفقی در منطقه خواهیم داشت که در آن وجوه دیگر حمل و نقل -مانند حمل و نقل ریلی ودریایی- در آن درگیر خواهند شد. از سوی دیگر ترمینال های نفتی بخشی از این مجموعه محسوب می شوند.

وی با اشاره به این که ارائه خدمات بهتر به مشتری و ایمنی دل مشغولی مهمی است، افزود:چشم انداز روشنی برای راه آهن در خاورمیانه وجود دارد و امیدوارم این کنفرانس راه های جدیدی برای تجارت فراهم کند.

انتهای پیام/




برچسب ها: خودرو ، تردد ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.