سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تجلیل از استاد عبدالعظیم پویا

ازنیم قرن تلاش فرهنگی استاد عبدالعظیم پویا در استان، تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین مسرت گفت: در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ٢٩ و ٣٠ اردیبهشت در میبد و یزد به پاس بیش از نیم قرن تلاشهای ارزشمند علمی و فرهنگی و اجرایی استاد عبدالعظیم پویا در شناسایی و معرفی و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان تجلیل می گردد.
این محقق و نویسنده گفت: بی شک استاد عبدالعظیم پویا از پیشکسوتان حفظ و معرفی میراث فرهنگی و تدوین تاریخ فرهنگی استان محسوب می گردد و اکنون در آستانه هفتاد سالگی از سوی فعالان فرهنگی استان  و کوشندگان میراث فرهنگی مورد تقدیر و سپاسگزاری ویژه ای است .
وی د ر خصوص برنامه های این نکوداشت اشاره داشت : این همایش در روز نخست چهارشنبه از ساعت ٩ الی ١٢ در دانشگاه آیت ا... حائری میبدی با سخنرانی دکتر دادبه و دکتر موسوی گرمارودی و رونمایی از فیلم مستند زندگی استاد پویا و کتابهای ارج نامه استاد عبدالعظیم پویا با عنوان" پویای فرهنگ" و کتاب سیمای باستانی شهر میبد و تکریم از استاد انجام می شود و در روز پنج شنبه عصر از ساعت ١٨ تا ٢١ در محل باغ دولت آباد  توسط سازمان میراث فرهنگی و اداره کل ارشاد اسلامی و تشکل های میراث فرهنگ در پاسداشت مقام این اسطوره میراث و تاریخ فرهنگی استان مراسم باشکوهی که با سخنرانی دکتر فتح اله مجتبایی ، دکتر پورجوادی ، دکتر دادبه و دکتر پاپلی یزدی و رونمایی از کتاب « هرمنوتیک صوفیانه» اثر آنابل کیکر درباره تفسیر رشیدالدین میبدی است همراه خواهد بود و ضمن تجلیل از استاد عبدالعظیم،  از جمعی از پژوهشگران و فعالان میراث فرهنگی نیز تقدیر بعمل خواهد آمد.

توزیع کتاب « پویای فرهنگ» ارج نامه استاد عبدالعظیم پویا و پخش فیلم مستند زندگی ایشان که بدین مناسب تهیه شده، همراه با اجرای موسیقی مقامی خراسان از دیگر برنامه های این همایش است .
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.