سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

بازگشت شرکت‌های فنلاندی به ایران

سفیر فنلاند در ایران با اشاره به اینکه شرکت های فنلاندی در حال بازگشت به ایران هستند، گفت: امیدواریم روابط خوب گذشته میان ایران و فنلاند دوباره تکرار شود و شکل بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هاری کمراینن در دیدار با استاندار لرستان با اشاره به اینکه زمینه‌های زیادی برای ارتباط و تعاملات فنلاند و ایران و لرستان وجود دارد، افزود: امروز صفحه مربوط به لرستان را باز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال پیش شرکت‌های فنلاندی زیادی در ایران بودند، گفت: شرکت‌های مهم و شناخته‌شده‌ فنلاند که در ۱۲۰ کشور دنیا حضور دارند، در حال بازگشت به ایران هستند.

سفیر فنلاند در ایران با تاکید بر غنای فرهنگ و تمدن ایرانی در حوزه‌هایی چون معماری، ادبیات و هنر، موسیقی و ابزارافزود: باید در زمینه‌های گردشگری و تجارت تعاملات بیشتری با ایران داشته باشیم.

کمراینن با تاکید بر اینکه بسیار مایل است در مورد لرستان بیشتر بداند، گفت: در سفر به لرستان متوجه شدیم که ایران، چیزهای دیگری هم دارد.

وی راز توسعه و پیشرفت تکنولوژی فنلاند را در سیستم آموزش عالی و مناسب این کشور دانست و افزود: در حوزه‌ آموزش و تحصیل برخی از دانشگاه‌های ما در جهان سرآمد هستند و یکی از بهترین‌های آن‌ها در تهران شعبه دارد و خدمات تحصیلی و آموزشی ارائه می‌دهد.

سفیر فنلاند در ایران ابراز امیدواری کرد روابط خوب گذشته میان ایران و فنلاند دوباره تکرار شود و شکل بگیرد.

کمراینن با بیان اینکه فنلاند، کشور اختراع و نوآوری است، گفت: در حوزه‌ تولید انرژی از پسماندها فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، به طوریکه دیگر چیزی به نام پسماند در فنلاند نداریم و همه‌ی آن‌ها را عصاره‌ انرژی می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از روی کار آمدن دولت روحانی و توافق هسته‌ای اولین شرکتی که در ایران سرمایه‌گذاری کرد یک شرکت فنلاندی بود افزود: شرکت‌های فنلاندی بعد از آن هم چهار سرمایه‌گذاری در ایران داشته‌اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.