سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم رونمایی از آثار مینیاتوری جدید استاد فرشچیان بیان شد:

معنویت در آثار فرشچیان موج می‌زند + تصاویر

از تازه‌ترین آثار مینیاتوری محمود فرشچیان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت هفته میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری، از دو اثر مینیاتور «سیمرغ» و «محیط زیست» استاد محمود فرشچیان با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و گردشگری، موسوی مدیر مجموعه کاخ سعد‌آباد و استاد محمود فرشچیان و دیگر هنرمندان این عرصه رونمایی شد.

در ابتدای برنامه، موسوی مدیر مجموعه کاخ سعدآباد در خصوص برگزاری این مراسم گفت: ما خوشحال هستیم که در اولین روز میراث فرهنگی و روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی، از دو اثر ارزشمند استاد فرشچیان رونمایی می‌کنیم. همه ما دست در دست هم نهادیم تا از حضور ایشان بهره‌مند شویم. همکاران ما در مجموعه برای رشد 15 موزه موجود در کاخ تلاش‌های بسیاری می‌‌کنند. 

در ادامه برنامه بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی پس از خوشامدگویی، در مورد آثار استاد و برنامه امروز گفت: ما در هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متفاوتی داشتیم که آخرین آن نمایشگاه صنایع دستی بود که در اصفهان برگزار شد. یکی از ویژگی‌های استاد فرشچیان این است که ایشان هنرمندی متعهد هستند که در تمامی کارهای خود نسبت به مشکلات انسان امروز توجه می‌کنند و در آثار خود به کار می‌برند. آلودگی زیست محیطی موضوعی است که هنرمندان ما می‌توانند در آثار خود در تمامی حوزه‌ها به این موضوع اشاره کنند.

وی در همین ارتباط افزود: استاد فرشچیان در اثر محیط زیست به این موضوع توجه کرده است و در اثر سیمرغش همچون هدهدی تمام مرغان کشور را به سمت عدالت و معنویت راهنمایی می‌کنند.

در ادامه برنامه، محمود فرشچیان در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و در مورد دو اثر «سیمرغ» و «محیط زیست» خود گفت: امروز دو اثر از من رونمایی شد. سال گذشته نمایشگاهی با موضوع محیط زیست با تلاش دکتر ابتکار برگزار شد و در آن نمایشگاه از آثار بنده قرار دادند. او به من پیشنهاد داد که اثری با مضمون محیط زیست طراحی کنم. من از قبل به این موضوع فکر می‌کردم و بعد از پیشنهاد ایشان یک شیطان یا حیوانی را طراحی کردم که محیط زیست را آلوده می‌کنند و سپس فرشته‌هایی می‌آیند و آن را تمیز می‌کنند و این تبدیل به تابلوی محیط زیست شد. «سیمرغ» هم همان داستان مرغ‌هایی است که برای پیدا کردن راه حقیقت به قله قاف می‌روند و در آخر از آن مرغ‌ها تنها سی مرغ باقی می‌ماند. در این تابلو تمام آن «سیمرغ» طراحی شده است و شما می‌توانید آن‌ها را در تابلوی من مشاهده نمایید. من از تمام افرادی که در این مراسم حضور پیدا کردند سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم تک تک هموطنان ما به محیط زیست اهمیت دهند و آن را تمیز نگه دارند و راه حق را طی کنند و به خداوند بیشتر نزدیک شوند. همچنین امیدوارم جوانانی که قصد انجام طراحی‌های مینیاتوری دارند، راه برای پیشرفت آن‌ها باز‌تر از قبل شود و جوانان برای رسیدن به خواسته‌های خود تحت هیچ شرایطی خسته نشوند و به تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف اصلی خود ادامه دهند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از دو اثر «سیمرغ» و «محیط زیست» با حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر، استاد محمود فرشچیان و حجت الاسلام و المسلمین محمود دعایی رونمایی شد.




انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.