سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی؛

حرکت جریان هنری دانشگاه آزاد اسلامی در چهارچوب موازین دینی و ملی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به آن گروهی که به حقیقت دغدغه دارند تا دین و فرهنگ در گذرهنروفعالیت هنری آسیب نبیند، اطمینان می دهیم که جریان هنری در دانشگاه آزاد اسلامی در چهارچوب موازین و عرف صحیح دینی و ملی حرکت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر طه هاشمی در آیین پایانی جشنواره ملی تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد کشور که در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، افزود: گروهی اما با بغض و کینه به دانشگاه آزاد نگاه می کنند و هر قدر این شعله درخشان علم و فضیلت فروزانتر می شود مورد بغض و کینه کسانی قرار می گیرد که دشمن دانایی و علم هستند.

وی گفت: این بغض و کینه در حالی است که پنج میلیون و 500 هزار نفر از ١١ میلیون دانش آموخته دانشگاهی بعد از انقلاب اسلامی از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اند و بسیاری از دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران بزرگ و مطرح کنونی کشور در دوره ای از زندگی خود در این دانشگاه تحصیل کرده اند.
طه هاشمی افزود: ما به همه این کینه ورزان سلام عرض می کنیم اما کاری به آنها نداریم چون اگر بخواهیم تحت تاثیر فحاشی و بداخلاقی برخی باشیم نمی توانیم رسالت اصلی خود را پیش ببریم.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به هنر بخصوص تئاتر و استعدادیابی برای پرورش جوانان در این عرصه در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گرفته است زیرا هنر مهمترین ابزار برای انتقال فرهنگی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ٢٠ سال قبل در این دانشگاه بخشنامه ای صادر شده بود مبنی بر این که در دانشگاه آزاد تئاتر می تواند تنها به صورت تک جنسیتی حضور داشته باشد.
وی گفت: این در حالی بود که در همه این دوران در تمامی کشور زنان و مردان با حفظ موازین به اجرای نمایش و تئاتر می پرداختند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با این استدلال که افرادی با سوء استفاده ممکن است وارد جلوه های نازیبای تئاتر و نمایش شوند نمی شود اکثریت را محدود کرد.
وی با اعلام تشکیل دبیرخانه دائمی تئاتر دانشگاهیان کشور در دانشگاه آزاد مشهد گفت: در پنج نقطه کشور پنج منطقه متشکل از چندین استان تشکیل شده است که هر سال رقابت های تئاتری در آن مناطق برگزار شده و در نهایت مرحله کشوری آن در مشهد برگزار می شود.
طه هاشمی گفت: اجراهای موفق و برگزیده حائز رتبه اول تا سوم جشنواره های سالانه تئاتر دانشگاه آزاد کشور باید در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد به روی صحنه برود.
وی افزود: دو درصد بودجه هر واحد دانشگاهی باید صرف کار فرهنگی شود و لذا این تئاترها می تواند در تمامی واحدهای دانشگاهی کشور به اجرا درآید.
او گفت: در حوزه هنر و بخصوص تئاتر باید کار پژوهشی و مطالعاتی عمیقی صورت بگیرد به همین سبب، پژوهشکده ای در این خصوص راه اندازی می شود.
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: طرح شناخت استعدادهای هنری و تئاتری نیز بزودی در دانشگاه آزاد شروع می شود.
انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.