سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد محقق: سالیانه یک میلیارد دلار مالیات به جیب مافیا می رود

معاون دوم ریاست اجرائی گفت که سیستم گردآوری مالیات در کشور با مشکل مواجه است و سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار معافیت مالیاتی وجود دارد و این مبلغ به جیب مافیا می‌رود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معاون ریاست اجرائی گفت: در شرایطی که حکومت هیچ گونه برنامه ای برای استخراج معادن کشور ندارد، اگر این مالیات به گونه شفاف گردآوری گردد، وبه خزانه دولت افزوده شود، وابستگی افغانستان از لحاظ مالی به کشورهای دیگر مرفوع خواهد شد.

استاد محقق گفت که حکومت در زمینه مقابله با دشمن و دفاع از قلمرو اش نیز ناکام است و با گذشت بیش از چهارده سال، هنوز هم دوست و دشمن مشخص نیست و نیروهای امنیتی با وجود فداکارهای زیاد، از این ناحیه آسیب های فراوان دیده اند.

معاون ریاست اجرائیه گفت: بر اساس آموزه های دین مقدس اسلام ، حکام باید قلمرو اش را نه به گونه گزینشی بلکه به گونه یکسان آباد نماید، اما حکومت افغانستان متاسفانه در امر آبادانی کشور دچار مشکل است.

استاد محقق علاوه کرد که با دست به دست شدن قراردادی ها هزینه های بسیار و اندک و ناچیز صرف آبادانی کشور می گردد و بسیاری از پولها به جیب مافیا و فساد پیشه گان می رود.

شفقنا نوشت: معاون ریاست اجرائیه یکی از مظاهر آبادانی را، اعمار سرک و رساندن برق به شهروندان دانست و تاکید کرد که سرک زیربنای خدمات و برق زیربنای تخنیک است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، محقق ، استاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.