سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی لایجه حمایت از حیوانات در دولت / مهلت یکساله وزارت نفت برای رفع آلایندگی خطوط لوله

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: وزارت نفت برای رفع آلایندگی خطوط لوله حداکثر یکسال مهلت دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دکتر ابتکار امروز در خرم آباد گفت: برای رفع آلایندگی زیست محیطی ناشی از فعالیت های نفتی، یک کارگروه مشترک با وزارت نفت داریم و پیگیر بحث آلایندگی ناشی از فرسودگی خطوط در مناطق مختلف کشور و از جمله لرستان هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: آنها حداکثر یکسال فرصت دارند تا به وظیفه شان عمل کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از تهیه لایجه حمایت از حیوانات در دولت خبرداد.

دکتر ابتکار امروز در خرم آباد گفت: لایحه مقابله با حیوان آزاری،"حمایت از حیوانات" در دولت در حال بررسی است که پس از تنظیم، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی گفت همچنین در یکسال و نیم گذشته 4 لایحه شامل لوایح حفاظت از تالابها، حفاظت از خاک، هوای پاک و لایحه ارزیابی از طرف دولت به مجلس ارائه شده است که سه لایحه هنوز در نوبت هستند ولایحه ارزیابی در کمال تاسف رد شد.

معاون رئیس جمهوری گفت: در زمینه های مختلف مشغول تکمیل و تنظیم آیین نامه ها و قوانین مورد نیاز هستیم و ماه گذشته هم مصوبه بسیار خوبی در ارتباط با حدود مجاز خروج صنایع کشور ابلاغ شد که با اجرای آن امیدواریم آلودگی هوای شهرها به حداقل برسد.

حفاظت هوشمند از منطقه حفاظت شده اشترانکوه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اجرای طرح مدیریت هوشمند در منطقه حفاظت شده اشترانکوه لرستان خبرداد و گفت: خوشبختانه طرح مدیریت منطقه حفاظت شده اشترانکوه که از سالها قبل به انجام رسیده بود ، تکمیل و در شورای برنامه ریزی و کارگروه آمایش استان لرستان به تصویب رسیده و برای اجرای آن امسال 400 میلیون تومان نیز اختصاص یافته است.

وی منطقه حفاظت شده اشترانکوه را از مناطق زیبا و ارزشمند لرستان توصیف کرد و گفت: در اجرای این طرح هم از طریق حفاظت هوشمند جنبه حفاظت ارتقاء خواهد یافت و هم زیرساخت های لازم برای گردشگری فراهم خواهد شد.

وی گفت: براساس این طرح زیرساخت های گردشکگری در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و به ویژه دریاچه گهر باید به نحوی انجام شود که آسیب کمتری به طبیعت وارد شود.

ابتکار: هدف گذاری محیط زیست توسعه پایدار برای ایجاد اشتغال است

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود:فقر و بیکاری در واقع سرگردانی بخشی از سرمایه اجتماعی است که مانند عواملی که محیط زیست را تهدید می کنند می تواند عاملی برای به خطر افتادن محیط زیست باشد.

ابتکاربا بیان اینکه جامعه ای موفق خواهد بود که توسعه را با نگرش زیست محیطی تلفیق کند افزود: برای اجرای برنامه های زیست محیطی نگرش کلان ما بر سازگار نمودن فرایند توسعه با محیط زیست است.

معاون رئیس جمهورشرایط پسا برجام را فرصتی جدید برای کشور دانست و افزود: درآینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری و فعالیت در بخش های صنعتی و اقتصادی خواهیم بود از این رو محیط زیست هم با آمایش و تعیین ظرفیت ظرفیت زیستی هر استان خود را برای استقبال از سرمایه گذاران آماده کند.

ابتکارصندوق ملی محیط زیست را فرصتی مناسب برای بهبود محیط زیست عنوان کرد و افزود: در صدد هستیم تا از محل این صندوق به راه اندازی صنایعی که مشکل کمبود سرمایه دارند کمک کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور مدیریت خروجی آلاینده ها ، ایجاد مدیریت پسماندهای صنعتی و بیمارستانی توجه به خلع های قانونی ، معضل ریزگردها و احیا تالابها را ازجمله مسائل مورد توجه محیط زیست در سال جاری عنوان کرد.

به دنبال بازنگری قوانین زیست محیطی کشور هستیم 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت :بیش از یک سال و نیم است که به دنبال بازنگری برخی قوانین حفاظت محیط زیست کشور هستیم .
معصومه ابتکار گفت :یکی از ملاک های ارزیابی حکومت ها و دولت ها در زمینه، حفاظت از محیط زیست است،زیرا امروز جرایم زیست محیطی در محدوده اجتماعی و فردی فراتر رفته ممکن است یک جرم زیست محیطی جهانی باشد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری بیان شده و ما نیز وظیفه داریم به عنوان یک سند این سیاست های کلی را اجرایی کنیم. 

ابتکار با بیان اینکه هیچ پروژه ای بدون مطالعه ومجوز از سازمان حفاظت محیط زیست قابل اجرا نیست گفت:در این زمینه دولت برنامه های خوبی را تدارک دیده است و هیچگونه پروژه ای بدون مطالعه و مجوز زیست محیطی قابلیت اجرایی ندارد.

رییس کل دادگستری استان لرستان نیز حمایت های مردمی را مهمترین لازمه حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت :باید تلاش کنیم سازمان های مردم نهاد را فعال کنیم و امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم تا از پشتوانه مردمی بهترین استفاده را ببریم. 

جعفر بدری در ادامه به تناسب جرم و مجازات اشاره کرد و گفت :مجازات ها برای جرایم زیست محیطی سبک در نظر گرفته شده و لازم است در قوانین بازنگری جدی صورت گیرد .

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه تخریب محیط زیست باید جرم محسوب شود اظهار داشت :محیط زیست یک مسئله مهم است که همه باید به آن اهمیت دهیم و شامل گروه خاصی نیست .

وی همچنین باشاره به اینکه تصمیم گیری های سطح کلان در این رابطه باید متناسب و متعادل باشد گفت :اگر تصمیمی در سطح کلان گرفته میشود موقعیت و ظرفیت تمامی استان ها در نظر گرفته شود چرا که تصمیمی که گرفته می شود تبعات آن همه استان ها را درگیر می کند.

استقرار بالگرد اطفاء حریق در 6 استان کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از استقرار بالگرد در 6 استان کشور برای مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی خبرداد.
خانم ابتکار امروز در خرم آباد همچنین برگزاری مانورهای مقابله با آتش سوزی با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی و مردم را از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: به همین منظور در نیمه خرداد امسال نیز شاهد برگزاری مانور جمعی مقابله با آتش سوزی در لرستان خواهیم بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: از سال گذشته اجرای برنامه جامع مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی به ویژه مناطق تحت حفاظت سازمان را با همکاری ادارات منابع طبیعی،ستاد مدیریت بحران و نیروهای مسلح شروع کرده و در این زمینه به موفقیت های خوبی هم رسیده ایم.

وی گفت: پارسال 14 مانور اطفاء حریق در کشور برگزار کردیم که با وجود افزایش دماهی هوا در تابستان که افزایش 30 درصدی آتش سوزیها را در پی داشت اما مساحت مناطق خسارت دیده 50 درصد کاهش یافت که از تاثیرگذار بودن این مانورها حکایت دارد.
خانم ابتکار گفت: برگزاری مانور های اطفاء حریق را امسال نیز در برنامه داریم و معتقدیم که با آماده سازی، آموزش، هماهنگی و یک مدیریت واحد می توانیم مانع از گسترش آتش سوزی در جنگلهای ارزشمند بلوط بشویم.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.