سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر حوزه علمیه خراسان؛

افرادحوزوی باید پشتیبان و حمایتگر انقلاب اسلامی باشند

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت:مدیران حوزه علمیه باید از لحاظ توانمندی پژوهشی ،اخلاقی و علمی سرآمد مجموعه خود باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،حجت الاسلام و المسلمین مصباح عاملی در دومین نشست افق های پیش رو حوزه علمیه استان افزود: جایگاه حوزه علمیه خراسان که جزء کهن ترین حوزه های علمیه محسوب می شود جایگاه بسیاری بالایی است و باید حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و این یک فرصتی است که باید مغتنم بشماریم.

وی گفت: از بحث های که در حوزه علمیه است بحث فقهاهت است که هم می تواند فرصتی باشد و هم تهدید که اگر این فقاهت پاسخگویی سولات افراد جامعه باشد یک فرصت ارزشمند محسوب می شود.و اگر از از تخصصی شدن برداشت نادرستی شود و به معنی کار را نیمه کنار گذاشتن و فرار از حوزه باشد تهدید محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: برای تخصص ها در حوزه علمیه باید تصمیات درستی گرفته شود و بحث تخصص ها نیاز به بازنگری دارد که هم اکنون کدام تخصص ها مورد نیاز حوزه علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین مصباح عاملی با اشاره به اینکه از مدیران حوزه علمیه انتظاراتی داریم گفت:مدیران خود باید از لحاظ اخلاقی و علمی و پژوهشی توانمند و سر آمد باشند، افزود: وقتی کسی مدیریت را قبول می کند باید از همه افرار مجموعه اش توانمند تر و کار آمد تر باشد

وی افزود:باید حوزه های علمیه را با رفتارهای تزکیه ای و اخلاقی متحول کنیم و فردی که وارد حوزه علمیه می شود بوی خدا و پیامبر (ص) را حس کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه افرادحوزوی باید پشتیبان و حمایتگر انقلاب اسلامی باشند افزود: انقلاب اسلامی به افراد نقشه راه می دهد همان طور که امام خمینی (ره) این نقشه راه را ترسیم کردند و مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده راه ایشان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مصباح عاملی گفت : مدیران و اساتید حوزه لمیه باید نشاط و انقلابی باشند و همه برنامه ها و چشم اندازهاو اهداف انقلاب اسلامی را بصورت ملموس در حوزه های علمیه نشان دهند.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.