سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

اجرای سالانه 500 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور از اجرايي شدن سالانه 500 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی تا پایان برنامه ششم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛خداکرم جلالی در ششمین نشست کارگروه اجرایی مدیریت پایدار منابع طبیعی استان قزوین گفت : در حال حاضر هفت و نيم میلیون هکتار از مساحت کشور به لحاظ بیابانی شدن در کانون بحران قرار دارد  كه عملیات بیابان زدایی این اراضی را در دستور کار داریم.

وی گفت: تاکنون در هفت و نیم میلیون هکتار از مساحت کشور عملیات بیابان زدایی به انجام رسیده که دو میلیون و 300 هزار هکتار از آن جنگل کاری بوده است.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور در ادامه با اشاره به ، مهار کانون بیابانی شهرستان های بوئین زهرا و آبیک  گفت: این کانون در صورت گسترش می تواند استان های همجواری چون البرز و تهران را از خود متاثر کند.

جلالی با بیان اینکه برای مقابله با این کانون بیابانی باید آن را در سطح ملی مطرح و مورد پیگیری قرار دهیم گفت : در این رابطه نیاز است استانداران سه استان نشستی مشترک با سازمان مدیریت بحران ترتیب دهند تا از ظرفیت این دستگاه برای مقابله با کانون بیابانی بوئین زهرا و آبیک استفاده شود.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور ، از ایران به عنوان یکی از 10 کشور برتر دنیا در زمینه مقابله با بیابان زایی یاد کرد و گفت: کشورمان در این زمینه کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته اما لازم است تا فعالیت های خود در این بخش را با جلب حمایت های مردمی و بخش خصوصی تقویت کنیم.
انتهای پيام/

برچسب ها: اجرا ، سالانه ، هکتار ، عملیات ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.