سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

ارائه تسهیلات برای توسعه "بوم گردی"

تا سقف 100 میلیون تومان برای بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از ساری ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: توسعه پایدار مستلزم برنامه است و این برنامه باید همراه با شناخت باشد وعلاقمندی به توسعه گردشگری در استان وجود دارد ولی امروز در مقامی ایستاده‌ایم که وضع موجود راضی نیستیم.

دلاور بزرگ‌نیا با بیان اینکه آنچه تاکنون در مازندران اتفاق افتاده است بر اساس برنامه نبوده است، افزود: تا زمانی که جامعه نگاه علمی به پدیده‌ها نداشته باشد، مشکلات رفع نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکل آزادی سواحل در مازندران، تصریح کرد: همه کسانی که یک روزی اجازه ساخت و ساز در ساحل را دادند شاید در نگاه اول متهم اصلی باشند ولی هدف آنها توسعه گردشگری بوده است.

بزرگ‌نیا گفت: اما امروز این مسئله به یک معضل تبدیل شده است، به طوری که از 380 کیلومتر ساحل در مازندران حتی 40 کیلومتر هم برای دسترسی مردم آزاد نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در حوزه مختلف گردشگری در مازندران غلفت شده است، گفت: حتی در بخش سواحل و دریا نیز نتوانسته‌ایم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

بزرگ‌نیا با اشاره به از دست رفتن فرصت‌ها در مازندران، اذعان کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که حتی یک اسکله تفریحی و توریستی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بر ضرورت توجه و اهتمام ویژه به توسعه تمام ظرفیتهای گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه صندوق رفاه بر اساس طرح ها و ایجاد کسب و کارهای کوچک قدمهای موثری برداشته و با ارائه تشسهیلات تا سقف یکصد میلیون تومان پروژه های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی را مورد حمایت قرار میدهد.

بزرگ‌نیا در پایان با بیان اینکه معماری‌های ما هیچ تناسبی با معماری بومی ندارد، گفت: اگر بنا باشد روستاهای ما نمای شهری بگیرند، دیگر گردشگری روستایی معنایی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.