سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدری:

راه‌اندازی پالایشگاه خلیج فارس مشکل واردات بنزین را رفع می‌کند

عضو کمیسیون انرژی گفت: متأسفانه اشکال اساسی در کشور عدم صداقت و بررسی جامع مشکلات است که مسأله واردات بنزین هم جزء همین مسائل است.

سعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش 5 برابری واردات بنزین در سه سال گذشته اظهار داشت: با تغییر خط تولید صنایع پتروشیمی، تولید بنزین قطع شد و همین مسأله موجب افزایش واردات بنزین شد.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به روند روبه افزایش مصرف بنزین تصریح کرد: ما سال به سال با افزایش مصرف بنزین مواجه هستیم که البته در ابتدا با استفاده از کارت سوخت و سهمیه بندی مصرف بنزین کاهش پیدا کرد اما در حال حاضر دوباره با آزاد شدن مصرف بنزین با افزایش مصرف روبرو شده ایم.

وی ادامه داد: تولید داخل به اندازه ای نیست که بتواند مصرف داخل را جبران کند از طرف دیگر صادرات نفت خام و در قبال آن واردات بنزین از عوامل افزایش میزان واردات بنزین است. 

حیدری طیب واردات بنزین را به صلاح کشور ندانست و تأکید کرد: در کشور ما توانمندی تولید بنزین به طوری که بنزین مورد نیاز داخل را تأمین کنیم، وجود دارد و فقط با راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس این مشکل نه تنها حل می‌شود بلکه با بیش از 35 میلیون لیتر در روز می‌توانیم صادرکننده هم باشیم.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه پروژه پالایشگاه خلیج فارس با کندی پیش می‌رود و با وجود اینکه از سه سال قبل 70 درصد پیشرفت وجود داشت اما هنوز تکمیل نشده خاطر نشان کرد: دولت باید همت بیشتری به خرج دهد تا اولا از واردات بنزین با توجه به محدود بودن ذخایر ارزی جلوگیری کند، ثانیا باید در ارتباط با تولید سوخت روی پای خود بایستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سوخت‌های وارداتی استاندارد است، عنوان داشت: این موضوع در کمیسیون انرژی مطرح شده و حرف‌های ضد و نقیضی در این باره مطرح شده است، متأسفانه یکی از مشکلات کشور ما عدم شفافیت است آن هم معمولا در عرصه اقتصادی و این مسأله خود منجر به فساد در کشور می‌شود.

حیدری طیب درباره کیفیت بنزین‌های وارداتی در دو سال گذشته یادآورشد: این موضوع مورد بحث سازمان استاندارد، محیط زیست و پژوهشگاه نفت است و متأسفانه اشکال اساسی در کشور ما عدم صداقت و بررسی جامع مشکلات است که مسأله واردات بنزین هم جزء همین مسائل است. 


انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
وادرات صادرات بنزین ممنوع می باشد
وادرات باعث آن می شود خزانه دولت خالی شود
صادرات بنزین ممنوع می باشد،چون نفت خام کم داریم
فقط صادرات نفت خام غلیظ به هر کشوری ۱۰۰ بشکه نفت خام غلیظ می باشد ،فقط بخاطر این که چرم بسیار زیبایی بسازنند