به گزارش
دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفحه نتایج جستجوی گوگل به خاطر فرمت و ساختار ساده و خوبی که دارد، شاید یکی از معدود مواردی باشد که بیشترین میزان آزمایش و تست برای بهینه سازی اش انجام شده و از این لحاظ می توان آن را بدون نقص خواند.
با این همه، خبر عجیب اینکه شرکت مورد بحث تلاش دارد تغییراتی را در این صفحه ایجاد نماید و رنگ لینک های به نمایش درآمده در آن را از آبی به مشکی تغییر دهد. وقتی کلمه یا عبارتی را درون کادر جستجوی گوگل تایپ می کنید، عموما با ده لینک مختلف در صفحه نتایج روبرو می گردید که حاوی نام لینک به رنگ آبی و URL آن به رنگ سبز است.
با این همه، برخی کاربران اعلام کرده اند که اخیرا اسم لینک ها برایشان به رنگ مشکی نمایش داده می شود و تعدادی از کاربران توئیتر نیز ظاهرا چنین تجربه ای داشته اند. مشخص نیست که آیا گوگل با اینکار تلاش دارد میزان کلیک کردن کاربران روی لینک های مشکی را اندازه گرفته و آن را نسبت به لینک های آبی بسنجد یا خیر.
با این همه، لازم است خاطر نشان کنیم که این شرکت پیشتر رنگ های مختلفی را برای صفحه نتایج جستجوی خود روی صدها میلیون کاربرش تست کرده است.تا همین یک سال قبل، کادر جستجوی گوگل با یک خط قرمز رنگ نمایش داده می شد و حالا آبی است. جالب است بدانید که حدودا در سال 2009، گوگل 41 توناژ مختلف رنگ آبی را برای تبلیغات جیمیل و لینک های مربوط به نتیجه جستجو مورد بررسی قرار داد که حاصل این بررسی بالغ بر 200 میلیون دلار دیگر را عاید واحد تبلیغات آن کرد.
البته زمانی که خبرنگاران از این شرکت درخواست کردند تا در مورد مشکی شدن نام لینک ها در صفحه نتایج جستجو نظر بدهد پاسخ های ارائه شده از سوی آن چندان واضح نبود و اعلام داشت: ما همواره آزمایشاتی را در مقیاس های کوچک روی طراحی صفحه جستجوی گوگل انجام می دهیم و هنوز نمی دانیم که آیا رنگ مشکی را جایگزین آبی کنیم یا خیر.
انتهای پیام/