سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

بهره ‌مندی ۲۴ هزار مددجو کمیته امداد لرستان از خدمات مشاوره

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از بهره مندی ۲۴ هزار مددجو تحت پوشش این نهاد از خدمات مشاوره فردی و گروهی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛جاسم محمدی فارسانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از بهره مندی ۲۴ هزار و ۵۰ نفر از خدمات مشاوره ایی و راهنمایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۴ خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مشاوره های فردی و گروهی در راستای توانمند سازی خانواده های کمیته امداد و ارتقای سطح روحی روانی مددجو برگزار می شود گفت: راهنمایی های فردی و گروهی مددجویان با اهداف تقویت روحیه اعتماد به نفس، مهارتهای زندگی و شیوه های برخورد صحیح با فرزندان، نگرش مثبت به آینده، رابطه مذهب با سلامت روان، آموزش مهارت حل مسئله و ... صورت گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ادامه داد: برای ارائه خدمات مشاوره ای در سال ۹۴ بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در استان هزینه شده است.

محمدی فارسانی اظهار داشت: نکته مهم،بازخورد این خدمات در بررسی میدانی و در خصوص موارد منجر به جدایی و طلاق شده که نرم آن کمتر از یک درصد است و در مطالعه دیگری در بررسی علمی عوامل موفقیت زوج های جوان شرکت کننده در کلاس های آموزش مشاوره و در مرحله دوم دین داری، اعتقادات مذهبی و استفاده نکردن از ماهواره به دست آمده که از تاثیر گذاری این آموزش ها نشات می گیرد.

وی عنوان کرد: ضرورت تقویت رویکردهای اسلامی در ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی، استفاده حداکثری از ظرفیت های برون سازمانی، تمرکز مشاورین بر مسائل روانی و رفتاری جامعه هدف، توسعه مشاوره و راهنمایی گروهی، تأکید بر ازدواج جوانان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، تقویت اتاق فکر مشاوره، اطلاع رسانی خدمات مشاوره به افراد و خانواده های مورد حمایت و ... از جمله اهداف و راهبرد های برگزاری کلاس های مشاوره فردی و گروهی است.
انتهای پیام/ا

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.