سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

تحصیل 60 دانشجوی افغانی در دانشگاه بیرجند

با امضا تفاهم نامه ای با روسیه و کابل ، دانشجویان افاغنه می توانند در دانشگاه بیرجند به تحصیل بپردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند از امضاء تفاهم نامه ای با روسیه و کابل کشور افغانستان مبنی بر تحصیل دانشجویان افاغنه خبر داد و گفت: تعداد 60 نفر از دانشجویان افاغنه در دانشگاه بیرجند در حال تحصیل هستند.

رئیسی در آستانه چهلمین سال تاسیس دانشگاه بیرجند افزود : این دانشگاه تعداد 19 هزار و 621 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند 331 نفر عضو هیات علمی دارد، گفت: از این تعداد 60 درصد استادیار، 22 درصد دانشیار، 3 درصد استادتمام و 15 درصد مربی هستند.

وی با اشاره به اینکه نحوه تعامل با دانشجویان به نحوی است که دانشجویان فارغ التحصیل سفیر و مبلغ دانشگاه هستند، افزود: دانشجویان این دانشگاه قبولی های خوبی در مقاطع بالاتر داشته اند همچنین این دانشجویان با موفقیت در المپیادهای علمی و با مقالات برجسته موجبات پیشرفت دانشگاه را فراهم کرده اند.

رئیسی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در راستای ارتقاء نظم کارهای ارزنده ای انجام شده است تا سیستم آموزش دانشگاه در سطح کشور مطرح شود، گفت: روند رو به رشدی در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارد بگونه ای که این تعداد از سال 90 تا کنون از 14 به کل دانشجویان به 24 درصد رو به رشد بوده است.

وی با اشاره به سیستم حضور و غیاب الکترونیکی دانشگاه بیرجند گفت: این سیستم با کمک نیروهای بومی استان برای اولین بار در کشور در استان انجام شده است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.