سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

رقابت نابرابر چای داخلی و خارجی/ مقصر اصلی گرانی برنج کیست؟

این روزها، بوی افزایش قیمت برنج هوش از سر مصرف کنندگان پرانده و مسئولان نیز هریک دلیلی برای این گرانی نابهنگام عنوان می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابهام در سرنوشت مروارید سیاه تا رقابت نابرابر چای داخلی و خارجی در بازار از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت؛


مدیر اجرایی صندوق چای گفت: پیشنهاد کمیسیون به شورای عالی اقتصاد افزایش 14 درصدی بهای برگ سبز چای بوده که متاسفانه هنوز این نرخ مصوب نشده است.


رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: ورود میوه های قاچاق به کشور می تواند آفات زیادی با خود به دنبال داشته باشد و از این سو با واکنش های شدید سازمان حفظ نباتات همراه است.


این روزها، بوی افزایش قیمت برنج هوش از سر مصرف کنندگان پرانده و مسئولان نیز هریک دلیلی برای این گرانی نابهنگام عنوان می کنند.


مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:باتوجه به فصل کشت ماهیان گرم آبی پیش بینی می شود که در صورت تامین به موقع نهاده ها و سرمایه در گردش ،با افزایش تولید مواجه شویم.


زمزمه های خود کفایی محصولات کشاورزی در کشور به دلیل شرایط مساعد آب و خاک ایران جهت پرورش محصولات زراعی و باغی به گوش می رسد.


دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت:میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری از هفته گذشته، به دلیل روند نزولی صادرات به مرز 2 هزار و 700 تومان رسیده است.


مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت:با توجه به کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان پیش بینی می شود که میزان تولید همانند سال گذشته باشد.


بازرس اتحادیه بار فروشان تهران گفت: هر کیلو زردآلو پس از افت قیمت ،14 الی 15 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.


مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت:با اینکه خاویار ایران حرف اول در دنیا را می زند و به مروارید سیاه معروف شده، اما چند سالی است که بی رونق روزگار سپری می کند.


معاون سازمان حفظ نباتات گفت:اکنون ساماندهی دو هزار فروشگاه سموم غیر مجاز باقی مانده توسط سازمان نظام مهندسی و حفظ نباتات در دستور کار است.

انتهای پیام/










تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش شما هم بر اساس اوامر رهبری به جای تبلیغ کالای خارجی با تخفیف تبلیغ به کالاهای ایرانی کمکی به تولید داخلی کنین.
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
علت گرانی برنج فضا سازی دلالان و رانت خواران است که به دولت فشار می اورند برنج داخلی کافی است و نیازی به واردات برنج خارجی نیست