سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرنوشت نامعلوم اردوگاه 13 هکتاری آموزش و پرورش در شهر سی‌سخت

به علت نامشخص بودن وضعیت آب اردوگاه آموزش و پرورش در شهر سی‌سخت، همچنان این اردوگاه بزرگ در بلاتکلیفی به‌‌سر می‌برد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ در استان کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تاکنون برخی ناهماهنگی‌ها میان دستگاه‌ها ضررهای زیادی به بیت‌المال وارد کرده است.
 
دستگاه‌ها گاها به دلیل تعامل و هم‌افزایی که با یکدیگر به هر دلیل ندارند موجب شده‌اند تا نتوان از ظرفیت‌های یک بخش به خوبی برای توسعه استان استفاده کرد.
 
هنگامی که دستگاه‌ها تنها به منافع خود می‌اندیشند و کل اجزا را پاره‌ای از یک تن واحد به نام کهگیلویه و بویراحمد نمی‌دانند این‌گونه است که استان دچار ضرر می‌شود.
 
به گزارش فارس مصداق یکی از این موضوعات در استان وضعیت نامعلوم و مبهم اردوگاه 13 هکتاری آموزش و پرورش در شهر توریستی سی‌سخت است.
 
بر همین اساس نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد و یکی از دستورالعمل‌های شورا پیگیری وضعیت اردوگاه بزرگ 13 هکتاری آموزش و پرورش در شهر سی‌سخت بود.
 
به گزارش فارس؛ قبل از این نشست و در سال گذشته نیز در جلسات شورای آموزش و پرورش تصمیمات بی‌سرانجامی برای این اردوگاه اتخاذ شده بود که هیچ کدام به نتیجه نرسید و وضعیت اردوگاه همچنان در هاله‌ای از ابهام است.
 
آن‌گونه که مسؤولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند به دلیل نبود آب در این اردوگاه اکنون وضعیت فضای سبز آن در حالت هشدار قرار دارد و نزدیک به خشک شدن است.
 
به همین جهت مسؤولان آموزش و پرورش در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری یک مهمان ویژه داشتند که فرماندار شهرستان دنا بود.
 
در نشست شورای آموزش و پرورش هادی زارع‌پور با بیان اینکه اکنون به دلیل عدم استفاده از این فضا ضررهای زیادی را متحمل خواهیم شد، اظهار کرد: در حدود 4 تا 5 میلیارد تومان در این مکان هزینه شده و ساختمان‌هایی نیمه کاره تمام شده که هر آن امکان تخریب آن‌ها وجود دارد.
 
وی گفت: سال گذشته با مسؤولان آب و فاضلاب در خصوص نصب آب در اردوگاه رایزنی‌هایی صورت گرفت که موفقیتی حاصل نشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از مسؤولان سیاسی استان و فرماندار دنا خواست تا وضعیت اردوگاه را مشخص کنند.
 
اما فرماندار دنا با بیان اینکه وضعیت به گونه‌ای است که نمی‌توان به صورت آنی آب این اردوگاه را وصل کرد اظهار کرد: کشاورزانی که هر ساله در آن منطقه هزینه‌های زیادی را می‌پردازند اجازه نمی‌دهند که سهمیه آب آن‌ها به اردوگاه برود و به همین خاطر مشکلات کنونی ایجاد شده و باید به فکر برنامه بلندمدت برای آب این اردوگاه بود.
 
سخنان فرماندار دنا در حالی بود که شورای آموزش و پرورش وی را برای حل موضوع به شورا دعوت کرده بود که باز هم نتیجه‌ای عملی حاصل نشد و اردوگاه سی‌سخت دوباره باید در بلاتکلیفی به سر ببرد.
 
اما نکته جالب این که در این اردوگاه از سال 89 و به مبلغ 4 تا 5 میلیارد تومان تأسیساتی ایجاد شده که اگر رویه رکود در اردوگاه ادامه داشته باشد بی‌شک این بناها مشمول تخریب و فرسودگی خواهند شد.
 
در این بین معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار هم اعلام کرد باید هرچه زودتر برای این اردوگاه که می‌تواند برای استان در بحث گردشگری مفید باشد فکری شود و نشستی با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، امور آب، فرمانداری دنا و شهرداری سی‌سخت برگزار شود تا هرچه زودتر این وضعیت تعیین‌تکلیف شود.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.