سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دیدار جمعی از بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با امام جمعه اصفهان

جمعی از بانوان فعال اقتصادی در نشستی با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اسلام هیچ گاه مانع کار بانوان در خارج از منزل نشده است؛ چنانکه حضرت خدیجه یک الگوی موفق زن کارآفرین و بازرگان در تاریخ اسلام بوده است.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: اگرچه کار اصلی زنان همسرداری و خانه داری عنوان شده است ولی برقراری  تعادل بین مدیریت خانه و فعالیت بیرون از خانه عامل موفقیت بانوان در زندگی زناشویی و اجتماعی خواهد بود
وی گفت:خانه داری جهادی است که نیاز به درک علوم مختلف از جمله روانشناسی و جامعه شناسی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با ابراز تأسف از افزایش روز افزون نرخ  طلاق در جامعه  تصریح نمود: موضوع طلاق از چالش های جدی پیش روی جامعه است، چرا که جامعه را  آسیب پذیر می سازد بنابراین می توان گفت خطری بالاتر از داعش جامعه را تهدید می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در عصر حاضر اظهار داشت: در بخش زنان فعالیتهای موثری از جمله ایجاد کارگاه های خیاطی و قالی بافی می توان انجام داد تا با ذوق زنانه خود به پیشرفتهای قابل توجهی دست یابند.
وی در پایان با انتقاد از سوء استفاده از بانوان در برخی واحدهای صنفی شهر اصفهان خاطرنشان ساخت: شرایط و زمینه برای فعالیت اقتصادی بانوان در محیط خارج از منزل بایستی فراهم شود تا در محیطی ارام و پاک بتوانند فعالیت و زندگیشان را اداره کنند.
زهرا اخوان نسب معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت گفت: اتاق بازرگانی استان اصفهان افزون بر 3 هزار نفر عضو دارد که حدود 10 در صد از جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهند که در بخش های مختلف اقتصادی اعم از تولید، صادرات و واردات فعال هستند.
معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر لزوم توجه به ساختارهای فرهنگی در حوزه زنان تصریح کرد: متأسفانه 60 درصد از جمعیت زنان فارغ التحصیل استان؛ جویای کار هستند که به رغم افزایش میزان سواد در این قشر، شاخص های حوزه زنان تا کنون مغفول مانده و تقویت نشده است.
اخوان نسب نرخ بیکاری زنان را دوبرابر مردان برشمرد و اذعان داشت: اگرچه زنان مدیران اقتصادی خانه هستنداما عدم برنامه ریزی مدون و فراهم نشدن زیر ساخت های لازم در حوزه زنان موجب بروز آسیب های اجتماعی در این قشر شده است.
وی اظهار داشت: توانمندسازی بانوان و آسیب شناسی چالش های پیش روی فعالیت اقتصادی بانوان، دو رویکرد اصلی معاونت بانوان اتاق اصفهان است.




انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.