سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

شناسایی37 خوشه صنعتي در آذربايجان شرقي

معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي از شناسايي 37 خوشه صنعتي در اين استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ياريگر در جمع خبرنگاران افزود:هشت خوشه صنعتي در استان شكل گرفته و شش خوشه صنعتي قطعات خودرو، كفش، چرم، سنگ، لوازم خانگي، مبلمان و سنگ نزييني در حال شكل گيري است.

وي افزود: دو خوشه صنعتي كشمش ملكان، مراغه و بناب و همچنين آجيل و خشكبار تبريز نيز در حال توسعه و دو خوشه صنعتي تجهيزات نفت و گاز و حوله بافي(با محوريت شهرستان اسكو) در مرحله امكان سنجي هستند.

معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي از اشتغال بيش از 25 هزار بيمه شده رسمي در شهرك هاي صنعتي استان خبر داد و گفت: واحدهاي توليدي و صنعتي كمتر از 10 نفر كارگر، واحدهاي خرد و واحدهاي 10 تا 50 كارگري واحدهاي كوچك محسوب مي شوند.

وي افزود: صنايع كوچك از مزاياي بيشتري همچون از قابليت انعطاف نسبت به نوسانات اقتصادي در مقايسه با صنايع متوسط و بزرگ برخوردارند.

ياريگر با تاكيد بر لزوم ايجاد واحدهاي تحقيق و توسعه در تمامي واحدهاي توليدي و صنعتي، عنوان كرد: ايجاد واحدهاي تحقيق و توسعه در كنار تمامي واحدهاي صنعتي و توليدي علاوه بر افزايش بهره وري توليد باعث افزايش كيفيت محصولات و همچنين رقابت پذير شدن آن ها مي شود.

وي در ادامه به برخي از مهم ترين مدل هاي توسعه در دنيا همچون مدل توسعه خوشه اي اشاره و اظهاركرد: مديريت توسعه صنعتي، توسعه بازار و امور بين الملل، برگزاري تورهاي صنعتي داخلي و خارجي و مواردي از اين دست از مهم ترين وظايف معاونت صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي است.

ياريگر گفت: تشكيل كنسرسيوم صادارتي مبتني بر خوشه‌هاي صنعتي از ديگر اولويت‌هاي شركت شهرك هاي صنعتي استان است.

وي از برگزاري 13 تور صنعتي داخلي و خارجي براي صنعتگران و توليدكنندگان استان خبر داد و گفت: استان آذربايجان شرقي براي چندمين بار پياپي به عنوان استان معين در برگزاري تورهاي صنعتي انتخاب شده است.

وي با تاكيد بر لزوم نهادينه شدن فرهنگ حضور در تورهاي صنعتي به خصوص در بين توليدكنندگان و صنعتگران ابراز كرد: انتظار داريم كه واحدهاي توليدي و صنعتي در تمامي نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي و همچنين تورهاي صنعتي خارجي شركت كنند و شركت شهرك‌هاي صنعتي استان نيز در حدود قوانين و ضوابط در اين زمينه حمايت خواهد كرد.

ياريگر با اشاره به اينكه 95 درصد از صنايع استان، صنايع كوچك هستند، تعداد واحدهاي صنعتي فعال مستقر در شهرك‌هاي صنعتي استان را دو هزار و 130 واحد اعلام كرد.

وي با اعلام اينكه از اين تعداد يك هزار و 600 واحد داراي پروانه فعاليت هستند ، گفت: فعاليت 320 واحد صنعتي و توليدي متوقف شده است .

وي گفت: تعداد شاغلان رسمي بيمه شده در شهرك‌هاي صنعتي استان، بيش از 52هزار نفر است .

54 شهرك صنعتي مصوب در استان آذربايجان شرقي وجود دارد .
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.