سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

آفت دخانیات در خوابگاه های دانشجویی

معاون فرهنگی و امور دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان گفت: باید به معضل رواج مصرف سیگار و مواد دخانی در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛مهران محسني گفت: براي پيشگيري از گسترش مصرف مواد دخاني در خوابگاه هاي دانشجويي اقداماتي از قبيل توسعه فعاليت فرهنگي، اردويي و علاوه بر آن امكانات ورزشي هم حتي به داخل خوابگاه هاي دانشجويي هدايت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه هفته خوابگاه‌های دانشجویی با شعار بهبود و افزایش فضای خوابگاهی است، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور توسعه فضای خوابگاهی ۱۰ دانشگاه علوم‌پزشکی کشور را در اولویت قرار داده و اعتبارات لازم احداث آن‌ها را نیز در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با افتتاح خوابگاه گلستان همه دانشجویان تحت پوشش خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرند، گفت: اعتبار در نظر گرفته‌شده برای ساخت خوابگاه دانشجویی گلستان، ۱۲۰ میلیارد ریال است که از این میزان مبلغ یک سوم آن توسط وزارتخانه و مابقی از طرف دانشگاه علوم‌پزشکی استان پرداخت خواهد شد.

محسنی ادامه داد: خوابگاه دانشجویی گلستان در مدت سه سال و با ظرفیت پذیرش ۶۰۰ دانشجو به بهره‌برداری می‌رسد و مشکلات دانشجویان پسر برای اجاره منازل استیجاری در شهر را به حداقل می‌رساند.

وی بابیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، در حال حاضر ۱۰ خوابگاه ملکی دارد افزود: ۶ خوابگاه دانشجویی پسران و چهار خوابگاه دانشجویی دختران وجود دارد که از سه‌هزار و ۵۰۰ دانشجو شاغل به تحصیل در ۹ دانشکده دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تعداد یک‌هزار و ۵۳۵ نفر در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دارند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.