سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

اختصاص ۲۰ ميليارد ريال جهت كمک به بيماران نيازمند چهارمحال و بختياری

سال گذشته نزدیک به ۲۰ ميليارد ريال جهت كمك به بيماران نيازمند در استان چهارمحال و بختياری تخصيص يافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسئول اداره بيماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۳ ميليارد و ۸۱۵ ميليون و ۹۶۰ هزار و ۳۸۲ ريال براي خدمت دهي به بيماران سرطاني و ۳ ميليارد و ۹۸۵ ميليون و ۸۱۹ هزار و ۹۲۵ ريال بايت بيماران خاص در استان هزينه شد.

سيده ليلا دهقان، اعتبار هزينه شده براي بيماران مراجعه كننده به واحدهاي مددكاري بيمارستان هاي تابعه دانشگاه علوم پزشكي استان در سال گذشته را نيز بالغ بر يك ميليارد و ۳۰۴ ميليون و ۸۷۶ هزار و ۶۰۶ ريال اعلام كرد.

وی، با اشاره به اينكه بيمار خاص به بيماراني اطلاق مي شود كه صعب العلاج بوده و قابل درمان نیستند، افزود: اين بيماران باید تا آخر عمر به طور مستمر تحت درمان و مراقبت هاي خاص قرار گيرند.

دهقان اضافه کرد: از آنجايي كه هزينه درمان اين بيماران بسيار بالاست و اغلب خانواده ها با درآمد متوسط و حتي بالاتر در تأمين هزينه هاي درماني آنان ناتوان هستند، لذا تا كنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بيماري هاي تالاسمي،‌ هموفيلي، ‌دياليز و ام اس را به عنوان بيماري هاي خاص در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه؛ هم اكنون ‌۲۹۱ بيمار تالاسمی، ‌۲۸۸ بيمار دياليزی و ۹۵۲ بيمار مبتلا به ام اس در استان، تحت پوشش خدمات اداره بيماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هستند، گفت: ۳ هزار و ۱۲۶ پرونده بيماران مبتلا به سرطان هم در استان تشكيل و اين بيماران تحت پوشش دارويي و درماني اعم از شيمي درماني و كليه هزينه هاي كلينيكي، پاراكلينيكي و ... قرار دارند.

انتهای پیام/ض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.