سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

رصد گذر تیر از خورشید

گذر سیاره تیر از برابر خورشید در ساحل بندرعباس رصد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، دبیر انجمن فیزیک و نجوم بندرعباس گفت : سیاره تیر دو تماس با خورشید داشته که یکی در ساعت 15 و 41 دقیقه و چهار ثانیه و دیگری ساعت 15 و 44 دقیقه و 14 ثانیه به ثبت رسید.
محمد امین پاسلار زاده افزود : این گذر در ساعت 19 و 20دقیقه به میان مسیر خود از قرص خورشید رسید و سر انجام ساعت 19و 21 دقیقه غروب کرد.
وی  گفت:آخرین گذر سیاره تیر در سال 85 رخ داد و هم اکنون بار دیگر در 20 اردیبهشت 95 این رویداد به وقوع پیوسته و گذرهای بعدی آن نیز در 20 آبان 98 و 23 آبان 1411 خواهد بود.
دبیر انجمن فیزیک نجوم بندرعباس گفت: این سیاره شبیه نقطه سیاهی در خورشید دیده می شود و ممکن است عبورش از یک لبه تا لبه دیگر خورشید چند ساعت زمان ببرد و در هر قرن افزون بر 10 گذر عطارد از برابر خورشید رخ می دهد که فاصله هر دو گذر سه تا 13 سال است
.هرچندسال یکبار ، زمانی که خورشید و زمین و سیاره تیر در یک خط قرار می گیرند پدیده ی به نام گذر رخ می دهد و عطارد از مقابل قرص خورشید عبور می کند.

گذرهای سیاره ‌ای از مقابل خورشید جزء پدیده‌های نادر هستند که از دید ناظر زمینی تنها برای دو سیاره تیر و ناهید (سیارات داخلی مدار زمین) رخ می‌دهند.
برخی از مردم بندرعباس هم  دیروز در محل رصد عمومی این پدیده حاضر شدند و به تماشای آن نشستند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.