سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

سامانه فروداتوماتیک فرودگاه آبادان منتظر پرواز فلایت چک

90 درصد پروازهای کنسلی فروگاه آبادان ناشی از پدیده گرد و غبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر فرودگاه آبادان گفت: پروژه ILS فرودگاه آبادان نصب و آماده شده است که با پرواز هواپیمای فلایت چک، شاهد کاهش چشمگیر تعداد پروازهای کنسلی این فرودگاه خواهیم بود.

غلامرضا دهقانی‌زاده افزود: پروژه ILS این فرودگاه با استفاده از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و سازمان منطقه آزاد اروند نصب و آماده بهره‌برداری شده است.

وی گفت: بخش عمده‌یی از این پروژه در سال گذشته کلید  خورد و آبان ماه نیز به پایان رسید و در حال حاضر منتظر پرواز هواپیمای فلایت چک برفراز این فرودگاه و وارسی سیستم ILS  برای بهره‌برداری هستیم.

مدیر فرودگاه آبادان ضرورت نصب این سیستم را شرایط آب و هوایی خاص این منطقه توصیف کرد و افزود: اغلب در آبادان شاهد پدیده گرد و غبار هستیم که از کشور عراق وارد می‌شود، این پدیده دامنه دید را به شدت کاهش می‌دهد به طوری که منجر به تاخیر یا کنسل شدن پروازها می‌شود.

دهقانی زاده گفت: بیش از 90 درصد پروازهای کنسلی فرودگاه آبادان به پدیده گرد و غبار اختصاص دارد در حالی که خلبانان برای نشاندن هواپیما باید از دید طبیعی استفاده کنند و بر اساس استاندارد حداقل دید طبیعی باید 2000 متر باشد اما با کمک این سیستم و دستگاه فرود اتوماتیک خلبان می‌تواند تا 800 متر دید طبیعی را داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.